یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
تقویت هویت زن مسلمان ایرانی الزامی است

آذربایجان‌غربی - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: الگوی سوم زن مسلمان، مستقل از الگوی شرق و غرب بوده و تقویت هویت زن مسلمان ایرانی الزامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، خدیجه معصومی، صبح یکشنبه در محفل شعرخوانی «گوهرشاد» با تسلیت ایام شهادت سفینه نجات عالم امام حسین (ع) و یارانشان و اشاره به اهمیت و جایگاه حجاب و عفاف در زندگی زن مسلمان ایرانی گفت: در اهمیت حجاب و جایگاه زن مسلمان ایرانی، مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، الگویی به نام «الگوی سوم زن مسلمان» ترسیم کرده‌اند که می‌تواند خط مشی و نقشه راه همه زنان و دختران ایرانی باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به ویژگی‌های زن از دیدگاه مقام معظم رهبری «مدظله العالی» گفت: زن نباید به یک جایگاه تصنعی و تشریفاتی محدود بشود، اگر جایگاه وی، متناسب با آرامش روحی، متانت و لطافت طبیعت الهی او باشد، می‌تواند هم خود و هم محیط پیرامون خود را به طرف معنویت، پیشرفت و علو مقامات علمی و عملی سوق دهد.

وی با بیان اینکه الگوی سوم زن مسلمان، مستقل از الگوی شرق و غرب است، گفت: زن در نگاه شرقی، عنصری در حاشیه و بی نقش و منفعل در تاریخ است و در الگوی غربی، به مثابه موجودی است که جنسیت او در انسانیش غلبه دارد و الگوی سوم زن مسلمان نه شرقی و نه غربی است، بلکه زنی محجبه، عفیف و شریف و در عین حال در متن و مرکز است و یک زن می‌تواند سنگر خانواده را پاکیزه نگاه دارد و در عرصه سیاسی و اجتماعی، سنگرسازی جدید و فتوحات بزرگ نیز داشته باشد.

معصومی ادامه داد: شیر زنان انقلاب اسلامی، این معنا و الگو از زن مسلمان را به درستی تعبیر و تفسیر کردند و امید است دختران و زنان سرزمین ما، الگوی سوم زن مسلمان را خط مشی خود قرار داده و آینده ایران اسلامی را رقم بزنند.

تقویت هویت زن مسلمان ایرانی الزامی است

فرهنگ حجاب و عفاف، برگرفته از کتب عاشورا است

رقیه موسویان، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان‌غربی نیز ضمن تسلیت ایام عزاداری ماه محرم گفت: فرهنگ حجاب و عفاف، برگرفته از کتب عاشورا است و حضرت زینب (س) نشر دهنده فرهنگ عاشورا بود و با حفظ و احیای فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از مهمترین درس‌های قیام عاشورا، باید از پیروان حضرت زینب (س) باشیم.

وی ضمن تأکید بر لزوم تقویت هویت زن مسلمان ایرانی گفت: زبان شعر، از مؤثرترین شیوه‌های انتقال مفاهیم و معانی است و از ظرفیت این زبان و تولید محتوای کافی و مؤثر باید در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و تقویت هویت زن مسلمان ایرانی باید استفاده کرد.

تقویت هویت زن مسلمان ایرانی الزامی است

مصطفی قلیزاده علیار، دبیر محفل ادبی هاتف ارومیه نیز در این مراسم گفت: شاعران و روزنامه‌نگاران و روشنفکران مسلمان و متعهد همگام با علمای دین، در طول تاریخ ننگ آور کشف حجاب، در پاسداری از فرهنگ عفاف و حجاب کوشیده‌اند و امروز هم شعرای ما در این محفل با شعر و بیان خود، این رسالت شرعی و ملی و هنری خود را به نمایش می‌گذارند.

تقویت هویت زن مسلمان ایرانی الزامی است

به گزارش ایبنا؛ در ادامه، اعضای محفل ادبی هاتف و حاضرین اشعار خود با محوریت حجاب و عفاف را قرائت کردند. سخنرانی معاون فرهنگی پایگاه مقاومت بسیج سپاه ارومیه، پخش کلیپ‌های مرتبط و مداحی از بخش‌های دیگر این محفل بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها