شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
نویسندگان ادبیات پایداری حافظ ارزش‌های دفاع مقدس هستند

همدان - استاندار همدان گفت: حفظ و ماندگاری اصول و ارزش‌های دفاع مقدس توسط نویسندگان نوعی جهاد است که نویسندگان قلم به دست گرفته و از ایثارگری‌ها می‌نویسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر شنبه در دیدار نویسندگان ادبیات پایداری با استاندار همدان اظهار کرد: نویسندگان ادبیات پایداری فرهنگ پایداری، مقاومت، ایثار و شهادت را برای انتقال به نسل‌های بعدی به گونه‌ای عرضه کرده و با بیانی تحلیل می‌کنند که قابل درک و فهم باشد و این بسیار ارزشمند است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ اعتقادی ما که بن‌مایه همه رفتار، عملکرد و اقوام ماست باید حفظ شود، گفت: آنچه مورد حمله و هجمه مستکبران است، فرهنگ اعتقادی و دینی ماست و اگر ما به دوران دفاع مقدس برگردیم و مروری بر آن ایام داشته باشیم، می‌بینیم که اینها ارزش‌هایی است که باید حفظ شود.

قاسمی‌فرزاد بیان کرد: امروز بسیاری از نویسندگان ادبیات پایداری که حتی آن ایام را درک نکردند به قدری متعهدانه به نگارش می‌پردازند که با خوانش آن، ایثارگری‌های رزمندگان به ویژه نوجوانان رزمنده را ماندگار می‌کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه رزمندگان ما با اتکا به نیروی الهی و ارزش‌های نظام راهی جبهه حق علیه باطل شدند، افزود: حفظ و ماندگاری این اصول توسط نویسندگان نیز به نوعی جهاد است که نویسندگان قلم به دست گرفته و از ایثارگری‌ها می‌نویسند.

وی با اشاره به ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در کشور و اینکه یک چهارم شهدا را نوجوانان تشکیل می‌دهند، گفت: باید در ادبیات پایداری به این ایثارگری‌ها توجه شود و از این موارد بیشتر برای نسل‌های بعدی گفته شود.

قاسمی‌فرزاد با تاکید بر اینکه اگر مبانی اعتقادی درست شود و ادبیات دهه ۶۰ حاکم شود، مسئله حجاب و عفاف نیز درست می‌شود، گفت: اگر به پیام شهدا توجه نکنیم قطعاً به مشکلاتی نیز برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه کتاب به تنهایی نمی‌تواند بار انتقال پیام ایثارگری و دفاع مقدس را منتقل کند، افزود: قصه، فیلم و شعر اقدامات ترکیبی است که در کنار کتاب می‌تواند در قالب هنر به غنای ادبیات پایداری کمک کند.

نویسندگان ادبیات پایداری حافظ ارزش‌های دفاع مقدس هستند

نویسندگان در بی‌مهری و بی‌توجهی‌ها کنار نکشند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز اظهار کرد: این دیدار به منظور یادآوری شعائر انقلاب است و ضرورت دارد که به عنوان نمایندگان ادبیات دفاع مقدس بتوانیم از این افراد تجلیل کنیم.

سردار مهدی ظفری ادامه داد: همه انقلاب‌ها در جهان به سختی شروع و به راحتی تمام می‌شوند اما انقلاب ما به لحاظ پایبندی به اصول و ارزش‌های الهی ماندگار و پایدار بوده و با قدرت در مسیر پویایی خود حرکت می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی ثابت بوده و پشتوانه نظام است گفت: حوزه ادبیات دفاع مقدس در ماندگاری ارزش‌های انقلاب کارساز بوده و به نوعی جهاد در راه خداست.

وی با تاکید بر اینکه نویسندگان باید از مراجع و منابع ارزشی استفاده کنند افزود: اگر امروز در استان نویسندگان زبده‌ای داریم همین است که اجاره بدهیم همگان ورود کنند و بتوانند با استفاده از مراجع مختلف در ادبیات پایداری قلم بزنند.

ظفری با بیان اینکه اگر ما روند کادرسازی را طی کنیم انقلاب نیز مسیر جهشی را دنبال خواهد کرد، گفت: در حوزه ادبیات نیز این نویسندگان هستند که می‌توانند در حفظ ارزش‌ها موثر باشند و به نوعی می‌توان آنها را نگهبان اصول انقلاب دانست.

وی خطاب به نویسندگان با بیان اینکه از بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌ها کنار نکشید و اهل قهر از ارزش‌ها نباشید، گفت: قهر بچه‌های انقلاب قهر از انقلاب است پس باید ظرفیت درونی بیشتری پیدا کنیم که در این کاری که شروع کردیم بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.

ظفری اضافه کرد: یکی از ویژگی دفاع مقدس این است که هر کسی در هر جایگاهی که فعالیت دارد، اخلاص دارد و کمک می‌کند تا بتوان در ماندگاری این ارزش انقلابی تلاش کرد.

نویسندگان ادبیات پایداری حافظ ارزش‌های دفاع مقدس هستند

ده‌ها جلد کتاب ادبیات پایداری در انتظار تاپین اعتبار برای چاپ هستند

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان نیز گفت: در حوزه دفاع مقدس باید یک جهادی شکل گیرد زیرا کتاب به عنوان اثر ماندگار مبدا و مبنایی برای تمام تولیدات حوزه فرهنگی است و اگر قرار است فیلم و تئاتری باشد، کتاب می‌تواند مرجع قابل اتکا باشد و بهره‌برداری شود.

هادی آزادی با بیان اینکه استان همدان با تقدیم ۸ هزار شهید در دفاع مقدس و همچنین جانبازان، آزادگان و رزمندگان غنای زیادی برای پرداختن به ایثارگری‌ها دارد، افزود: هنوز بخش‌های زیادی وجود دارد که نویسندگان حوزه ادبیات پایداری می‌توانند با قلم خود موجب روایت‌گری و ماندگاری آنها شوند.

وی ادامه داد: سالروز بمباران هوایی نماز جمعه همدان، حماسه رزمندگان در عملیات مرصاد و جبهه قراویز از جمله رویدادهایی است که آثار قابل توجهی از آنها تولید نشده و کتابی از آنها نداریم.

آزادی با تاکید بر اینکه باید نگاه ویژه‌ای در حمایت از آثار مکتوب صورت گیرد گفت: در حال حاضر بیش از ده‌ها جلد کتاب در حوزه ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی داریم که در انتظار چاپ است و دو سه سال است به لحاظ عدم اعتبار چاپ نشده‌اند.

به گزارش ایبنا؛ در دیدار نویسندگان ادبیات پایداری با استاندار همدان، چهار نفر از نویسندگان سخنان و دغدغه‌های خود را بیان کردند.

همچنین از تلاش‌های نویسندگان ادبیات پایداری در غنای ادبیات دفاع مقدس تجلیل و قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها