یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
کتاب «فلسفهٔ هنر» منتشر شد

کتاب «فلسفهٔ هنر» نوشتهٔ جان هاسپرس و ترجمهٔ مجید پروانه پور در نوبت اول تابستان ۱۴۰۳ با ۱۳۲ صفحه در ۵۰۰ نسخه به قیمت ۱۱۵ هزار تومان به همت انتشارات فرهنگستان هنر منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): کتاب «فلسفهٔ هنر» نوشتهٔ جان هاسپرس و ترجمهٔ مجید پروانه پور در نوبت اول تابستان ۱۴۰۳ با ۱۳۲ صفحه در ۵۰۰ نسخه به قیمت ۱۱۵ هزار تومان به همت انتشارات فرهنگستان هنر منتشر شده است.

در کتاب «فلسفهٔ هنر» هاسپرس به‌عنوان نویسنده در ابتدای کتاب تلاش می‌کند تعریفی جامع‌ومانع از «هنر» ارائه دهد. او با نقد تعاریف سنتی هنر بر مبنای تقلید از طبیعت یا برانگیختن احساسات، رویکردی تحلیلی در پیش می‌گیرد. از نظر او، هنر نوعی بیان یا «تعبیر» است که از طریق به‌کارگیری عناصر و رسانه‌های مختلف صورت می‌پذیرد. این تعبیر، باهدف انتقال معنا و احساس به مخاطب شکل می‌گیرد.

کتاب «فلسفه هنر» از هاسپرس را می‌توان به‌مثابه سفری در دنیای معنا، احساس و درک زیبایی تلقی کرد. به همین منظور وی در این کتاب به موضوع هنر، با تعاریف سنتی پرداخته است.

کتاب «فلسفه هنر» اثر جان هاسپرس، یکی از منابع ارزشمند برای درک مفاهیم بنیادین در فلسفه هنر به شمار می‌رود. این کتاب با رویکرد تحلیلی خود، به پرسش‌های اساسی در باب هنر می‌پردازد و زمینه را برای مباحثات نظری و تحلیلی عمیق‌تری فراهم می‌سازد.

با وجود گذر زمان، این کتاب همچنان موردتوجه دانشجویان و پژوهشگران حوزۀ فلسفه هنر قرار گرفته و یکی از آثار مهم در این حوزه به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها