دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
۵۸ هزار و ۴۰۰ نسخه کتاب در لرستان منتشر شد

لرستان - کارشناس مسئول چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به رشد کیفی و کمی چاپ کتاب طی سه ماهه اول امسال در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: طی سه ماه نخست در استان ۵۸ هزار و ۴۰۰ نسخه کتاب از سوی ناشران منتشر شده است.

حمید گودرزی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد گفت: موضوع چاپ و نشر در صنعت برنامه مهمی در مباحث فرهنگی است، زیرا بسیاری از تولیدات و کارها به واسطه این صنعت قابلیت عرضه پیدا کرده و در تولید و اشتغال نقش بسیار پررنگی دارد.

کارشناس مسئول چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به رشد کیفی و کمی سه ماهه نخست ۱۴۰۳ نسبت به فصل مشابه پارسال، افزود: طی سه ماهه نخست سال جاری ۷۷ عنوان کتاب در استان از سوی ناشران و نویسندگان لرستان منتشر شده که بر این اساس درصد تغییر نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۸ درصد رشد را شاهد هستیم.

وی افزود: شمارگان کتاب‌های منتشر شده در سه ماهه نخست امسال را ۵۸ هزار و ۴۰۰ نسخه اعلام کرد و گفت: از لحاظ درصد تغییر شمارگان نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵۵ درصد رشد در استان صورت گرفته است.

گودرزی‌مهر در ادامه با اشاره به اهمیت صنعت چاپ بیان کرد: این صنعت در سرتاسر جهان راهبردی مهم و موثر در اشتغال بوده و متحول‌کننده اقتصاد محسوب می‌شود که برای آینده اقتصاد کشور می‌‎تواند جزو صنایع راهبردی باشد تا سبب ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری و صادرات شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با کاهش مشکلات این صنعت، شاهد رشد و شکوفایی و ارتقای آن در کشور و سطح بین‌المللی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها