سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
اهدای کتاب به ارزش ۱۵ میلیارد ریال از سوی اداره کل ارشاد لرستان

لرستان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از اهدای کتاب به ارزش ۱۵ میلیارد ریال از سوی این اداره کل در طول سال ۱۴۰۲ و سه ماهه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، اعظم روانشاد ظهر سه‌شنبه در آیین رونمایی از تازه‌های نشر لرستان گفت: گسترش و تعمیق فعالیت‌های فرهنگی در گرو بسط فرهنگ مطالعه در میان اقشار مختلف است و بر این اساس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح اهدای رایگان کتاب را در سطح استان اجرا می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: کتاب‌های اهدایی با موضوع‌ها و عناوین متنوع و برای رده‌های سنی مختلف در نظر گرفته شد که در سال ۱۴۰۲ و سه ماهه نخست ۱۴۰۳ به مراکز فرهنگی، مساجد و مناطق محروم استان در قالب ۷ هزار جلد به ارزش ۱۵ میلیارد ریال اهدا شد.

اهدای کتاب به ارزش ۱۵ میلیارد ریال از سوی اداره کل ارشاد لرستان

روانشاد بیان کرد: برنامه‌های مختلفی از سوی این اداره کل برای ترویج فرهنگ مطالعه انجام گرفته و در حال انجام است که طرح روستاها و عشایر دوستدار کتاب، پایتخت کتاب، جام باشگاه‌های کتابخوانی، نشست‌های کتابخوانی و نقد و بررسی کتاب، دوره‌های آموزشی نویسندگی، حضور ناشران در نمایشگاه‌های کتاب، برگزاری سه نمایشگاه کتاب، طرح تقدیر از نویسندگان در میلاد مفاخر از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌روند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه نویسندگان بومی سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی هر استان هستند که نیاز به حمایت‌های بیشتری دارند، افزود: «طرح قلم» امسال به منظور حمایت از نوقلمان و کتاب اولی‌ها با حمایت قرارگاه محرومیت‌زدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان اجرا خواهد شد.

روانشاد با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری ۷۷ عنوان کتاب در لرستان منتشر شده است، افزود: برای سومین سال حمایت از نویسندگان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می‌گیرد و این رویه مشکلاتی را برای استان به وجود آورده است، با این حال حمایت از کتاب‌های بومی برای ما دارای اهمیت است و در این زمینه همکاری‌های لازم با نویسندگان صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها