سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
مراکز خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای «راه زندگی» افتتاح شد

خراسان رضوی - آیین افتتاح مراکز خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای «راه زندگی» در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کمیته امداد در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، آیین افتتاحیه مراکز خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای «راه زندگی» در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کمیته امداد با حضور حسین نوربخش، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و رضا سلم آبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد.

حسین نوربخش، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این مراسم گفت: برنامه‌ای که امروز و در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) هستیم پیرو تفاهم‌نامه منعقد شده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با کمیته امداد و به تبعه آن استان با توجه به رسالت جدید کتابخانه ها به عنوان پایگاه های اجتماعی است. تلاش ما این است تا با توجه به ظرفیت کتابخانه ها این رسالت و وظیفه را بیشتر، موثرتر و عملی تر به نمایش بگذاریم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌ها معتقدم تمامی کتابخانه‌های عمومی قابلیت افتتاح این مراکز خدمات روانشناختی را دارند.

نوربخش با اشاره به برگزاری این خدمات در کتابخانه اظهار کرد: با توجه به این مسئله تاکید ما بر مشاوره گروهی در کنار مشاوره فردی است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی کتابخانه های عمومی در متعلق به عامه مردم دانست و بیان کرد: این اداره کل آمادگی ارائه خدمات نوین کتابخانه ای از این نوع را در سطح کتابخانه های عمومی استان دارد. امید است با تعامل نهادهای فرهنگی در آینده شاهد رویدادهای مشترک فرهنگی در حوزه های مختلف باشیم.

نوربخش اظهار امیدواری کرد: این آیین منشا خیر و بهبود فضای زندگی اجتماعی و شخصی عموم افراد جامعه باشد.

در ادامه رضا سلم آبادی، مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: از اداره کل کتابخانه های عمومی استان به واسطه میزبانی این آیین در بزرگترین کتابخانه عمومی کشور تقدیر و تشکر می کنم. قابل ذکر است که تعاملات و همکاری بین دو سازمان از گذشته بوده و این آیین نیز در روند ادامه این همکاریها در حال اجرا است.

سلم آبادی ضمن تقدیر از ارائه خدمات کتابخانه ای به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کتابخانه های عمومی استان، تصریح کرد: استفاده افراد از مشاوره در بسیاری از مواقع مانعی برای سقوط خانواده ها و افراد شده است. البته توجه داشته باشید که انجام خدمات مشاوره ای توسط سازمانهایی همچون کمیته امداد خمینی (ره) و بهزیستی این ذهنیت را ایجاد کرده است که تمامی آسیب‌ها و معضلات در افراد تحت پوشش این سازمان است؛ اما با تحقیقات انجام شده می توان گفت مناطق کم برخوردار و حاشیه نسبت به سایر مناطق دچار آسیبهای خاص کمتری هستند.

مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) خراسان رضوی افزود: در استان بالغ بر ۸۰ نفر مشاور وجود دارد که در کلینیک رُز بصورت رسمی و قراردادی در حال ارائه خدمات مشاوره ای در حوزه های دین، خانواده و ازدواج و طلاق هستند. اگر یک خانواده را احیاء کنیم بدون شک کاری بسیار بزرگ انجام شده است؛ لذا هدف از ارائه این قبیل خدمات ایجاد انگیزه، امید و نشاط در افراد است.

سلم آبادی با اشاره به آمار انجام مشاوره های مختلف و به سازی روابط خانوادگی و شخصی، تصریح کرد: بالغ بر ۲۲ هزار مشاوره فردی در کمیته امداد خمینی (ره) در سال گذشته انجام شده است که با توجه به نوپا بودن این فعالیت از آمار خوبی برخوردار هستیم؛ چرا که توانستیم در این حوزه رتبه اول کشوری را کسب کنیم.

گفتنی است؛ در پایان محمد افشارنیا، معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی و سید جمال حقیرالسادات، معاون امور کتابخانه ها و همکاریهای اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی به بیان توضیحاتی پیرامون نحوه فعالیت این مراکز در کتابخانه های عمومی پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها