چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹
کتاب مفاخر استان البرز چاپ می‌شود/ تجهیز ۴ شهرستان به سینما

البرز - سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز چاپ کتاب مفاخر استان را از برنامه‌های در دست اقدام این اداره کل عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، غلامرضا درکتانیان عصر سه شنبه در جریان سفر یک روزه مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: اولویت ما در تحولات فرهنگی نگاه به شهرستان‌ها و توزیع عادلانه امکانات فرهنگی است.

وی با اشاره به بحث اقتصاد فرهنگ افزود: قرار است چهار شهرستان پر جمعیت استان را به سینما تجهیز کنیم که مردم برای گذران اوقات فراغت از آن بهره مند شوند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: یکی از سیاست‌های دولت مردمی شهید جمهور، مردمی سازی فرهنگ بود کما اینکه هر کاری به مردم سپرده شده نتیجه خوبی از آن حاصل شد.

درکتانیان ادامه داد: توجه ما بر روی تکریم و تجلیل و حمایت از هنرمندان و پیشکسوتان است و در بحث جریان سازی و انجام کارهای فاخر اهتمام داریم تا بتوانیم در هر حوزه استعدادهای آن را پیدا کنیم و آنها را شکوفا سازیم، خوشبختانه استان البرز سرشار از استعدادهای فرهنگی هنری است.

در حوزه فرهنگ نگاه‌ها صرفاً به مرکز استان نیست

وی چاپ کتاب مفاخر را یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس گنجینه‌ای هستند که باید در زمان حیاتشان از آنها بهره جست و خاطرتشان حفظ شود و چاپ این کتاب می‌تواند کمک شایانی در حفظ و نشر اندیشه های مفاخر استان باشد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ادامه داد: باید به مناطق کم برخوردار بیشتر توجه شود و عدالت فرهنگی در حوزه این اتفاقاتی که می افتد به این صورت شکل می‌گیرد که ما صرفاً نگاه و توجهمان معطوف به مرکز استان نباشد و در دورترین نقطه استان نیز باید چتر حمایتی را بگسترانیم.

درکتانیان گفت: یکی از اهداف ما در بحث حمایت این است که هنرمندان با مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قهر نکنند و تلاش می کنیم طوری از هنرمندان حمایت کنیم که لازم نباشد به تهران بروند، بدین معنا که شاخص ها، چهره ها و پیشکسوتان استان را حمایت کنیم تا نتیجه کارهای فاخری که انجام می دهند را در همین استان شاهد باشیم.

پیوست فرهنگی مدنظر است

وی همچنین به رتبه بندی شهرها اشاره کرد و گفت: ما باید شهرستان ها را به کم برخوردار، نیمه برخوردار و برخوردار احصا کنیم و بر این اساس هیچ تفاوتی بین مرکز استان و سایر شهرها نباشد تا بتوانیم جریان سازی ارزشی فرهنگ و هنر را شناسایی کنیم و بتوانیم با تولید محتوای فاخر استعدادها را شناسایی و به فرهنگ و هنر کشور معرفی کنیم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اضافه کرد: همانطور که گفته شد هدف ما رونق اقتصاد فرهنگ است و در راستای اجرای شعار سال، با واگذاری تولید محتوا به مردم محقق می شود و ما هیچگونه رقابتی با بخش خصوصی نخواهیم داشت و وظیفه ما فقط تسهیل گری، حمایت و نظارت است.

درکتانیان گفت: امید است با پیوست فرهنگی که برای همه کارها مد نظر است، به جهت اینکه فرهنگ، موتور، پیشران، مبنا و اصل حرکت همه کارها است، بتوانیم امور را پیش ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها