چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
کتابخانه‌های خانگی عاملی مؤثر در گسترش کتابخوانی است

لرستان - امام جمعه سلسله، وجود کتابخانه‌های خانگی را عاملی مؤثر در گسترش کتابخوانی دانست و گفت: پیشنهاد می‌کنم شرایط ایجاد مکانی هرچند کوچک برای کتابخانه در خانه فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سلسله، حجت‌الاسلام مراد امیدی صبح چهارشنبه در دیدار با سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، کتاب را بهترین یار انسان دانست و افزود: در دنیای امروز با توسعه فناوری گزینه‌های متعددی برای خواندن کتاب در دسترس مخاطبین قرار گرفته است از جمله این گزینه‌ها خواندن کتاب‌های کاغذی، الکترونیکی و شنیدن نسخه صوتی کتاب‌هاست اما با این حال خواندن کتاب کاغذی تاثیرگذاری بیشتری دارد.

کتابخانه‌های خانگی عاملی مؤثر در گسترش کتابخوانی است

امام جمعه سلسله با اشاره به اینکه فضای کتابخانه شهرستان قدیمی است و نیاز به بازسازی دارد، بر لزوم داشتن کتابخانه‌های کوچک در خانه‌ها تاکید کرد و افزود: کتابخانه‌ها در منزل با ایجاد فضایی آرام و منظم، این امکان را به افراد می‌دهند تا برای مدتی از دغدغه‌های روزانه دور شوند و این فضاها نه‌تنها محلی برای مطالعه هستند، بلکه به‌عنوان مراکزی برای تسکین روح می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم مکانی هرچند کوچک برای کتابخانه در خانه فراهم شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان نیز دیدار با ائمه جمعه را از برنامه‌های اصلی سفر به شهرستان‌های خود عنوان کرد و افزود: ائمه جمعه به عنوان پدر معنوی شهرستان‌ها و بزرگ فرهنگی، محور همه فعالیت‌ها هستند و اگر قرار است کار مهم و موثری شکل بگیرد با محوریت امام جمعه می‌تواند با سرعت بیشتری پیش برود.

کتابخانه‌های خانگی عاملی مؤثر در گسترش کتابخوانی است

ائمه جمعه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه مؤثر هستند

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان با اشاره به اینکه مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک مجموعه پیشران فرهنگی می‌تواند در خدمت نهاد امامت جمعه باشد و از این ظرفیت نیز استفاده کند، افزود: ائمه جمعه به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه اسلامی می‌توانند با معرفی کتاب‌های خوب به مردم در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی مؤثر واقع شوند.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی از رویکرد سنتی فاصله گرفته‌اند و رویکرد فرهنگی اجتماعی و گفتگومحور پیدا کرده‌اند، افزود: امروزه کتابخانه‌ها از همه ظرفیت‌های موثر و انگیزه‌بخش و نشاط‌آفرین استفاده می‌کنند و بخش کودک و نوجوان به یکی از بخش‌های فعال کتابخانه‌های عمومی تبدیل شده‌اند.

سبزیان گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مشترک ائمه جمعه و کتابخانه‌های عمومی می‌توان در تعالی فرهنگی عمومی جامعه فعالیت‌های موثری انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها