دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
خارک در تقویم تاریخ دفاع مقدس خواندنی شد

کتاب «تقویم تاریخ دفاع مقدس (خارک، همچنان استوار و پابرجا)» در سه زیرشاخه‌ «عملیات»، «آماد و پشتیبانی» و «نیروی انسانی» با هدف ایجاد یک سند معتبر و مرجع برای بهره‌برداری مراکز علمی و آموزشی، تدوین و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «تقویم تاریخ دفاع مقدس (خارک، همچنان استوار و پابرجا)» مولف نبی کریمی در ۱۷۰۰ صفحه در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسید. کتاب به وضعیت خارک در زمان جنگ تحمیلی با تکیه بر تلاش و پایمردی ارتش جمهوری اسلامی می‌پردازد.

اقدام ارتش عراق در هجوم سراسری به کشور ایران در پایان شهریور ۱۳۵۹ با هدف شکست سریع انقلاب اسلامی و با زمینه‌سازی‌های فراوان سیاسی و نظامی آغاز شد. باورهای ناصواب هدایت‌کنندگان آشکار و پنهانِ یکی از طولانی‌ترین نبردهای معاصر که برای عراق «نبرد قادسیه» و برای ایران «دفاع مقدس» نام گرفت، آنها را به این نتیجه رسانده بود که در فرصتی اندک، به اهداف سیاسی نظامی خود دست یابند.

با آغاز تهاجم گسترده ارتش عراق به خاک ایران، توطئه‌ها و فتنه‌های مزدوران استکبار در سطوح منطقه‌ای و محلی جهت تفرقه‌افکنی و تجزیه، شدت بیشتری گرفت؛ به‌طوری‌که دامنه‌ی ناامنی‌های حاصل از تحرکات ایذایی گروهک‌های ضدانقلاب در شهرهای مختلف با حمله به پادگان‌ها و مقرهای نظامی و انتظامی، راه‌زنی‌های مسلحانه، شرارت و گروگان‌گیری، ناامن‌کردن مسیرهای تردد بین شهری، ترور و غیره تا مدت‌ها ادامه داشت.

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرافراز از حضور در آغوش مردم به‌عنوان پایه و ستون اصلیِ میدان نبرد با پشتیبانی ملت فداکار در قالب یگان‌های منظم و با حمایت سپاه پاسداران و بسیج مردمی، در فرصتی اندک در تمام خطوط نبرد به مقابله با دشمن پرداخت و در روند هشت‌ساله‌ی جنگ، مرزهای کشور را حفظ و تاریخ ارزشمندی را برای آیندگان به یادگار گذاشت.

فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (حفظه‌الله تعالی)، نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) و حماسه‌ی هشت سال دفاع مقدس را گنجینه‌ای بسیار عظیم در تاریخ ایران، اسلام و جهان می‌دانند و انتشار آثار علمی، تاریخی و ادبی؛ اعم از مستندنگاری، خاطرات، داستان و … را برای آگاهی نسل جدید و نسل‌های آتی، ضروری و واجب می‌شمارند.

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در لبیک‌گویی به منویّات رهبر فرزانه‌ی انقلاب اسلامی (مُدّ ظلّه‌العالی)، مجموعه‌کتب «تقویم تاریخ دفاع مقدس» و «تلخیصِ» این مجموعه‌ی بی‌نظیر و ارزشمند را در سه زیرشاخه‌ی «عملیات»، «آماد و پشتیبانی» و «نیروی انسانی» با هدف ایجاد یک سند معتبر و مرجع جهت بهره‌برداری مراکز علمی و آموزشی ازجمله دانشگاهیان، نسل بعد از انقلاب، اقشار مختلف مردم و همچنین برای استفاده مدرسین درسِ آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس، تدوین و منتشر کرد تا حقایق و واقعیت‌های تاریخی دوران پرافتخار دفاع مقدس برای همیشه در حافظه‌ی تاریخی مردم فهیم ایران، ثبت و ضبط شود.

کتاب «تقویم تاریخ دفاع مقدس (خارک، همچنان استوار و پابرجا)» مولف نبی کریمی در ۱۷۰۰ صفحه به بهای یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها