شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
نخستین سوگواره بین‌المللی «میراث اربعین حسینی» برگزار می‌شود

نخستین سوگواره بین‌المللی «میراث اربعین حسینی» به همت معاونت فناوری و کاربردی‌سازی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در عمارت تاریخی مسعودیه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا نخستین سوگواره بین‌المللی «میراث اربعین حسینی» به همت معاونت فناوری و کاربردی‌سازی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری ۱۴ و ۱۵ مردادماه ۱۴۰۳ در عمارت تاریخی مسعودیه برگزار می‌شود. مهدیه بُد معاون فناوری و کاربردی‌سازی پژوهشگاه با بیان اینکه این رویداد بین‌المللی با محوریت تبیین و ترویج شعار جهانی پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی در سال ۱۴۴۶ قمری - ۱۴۰۳ شمسی (کربلا طریق الاقصی) در موضوعات علمی، فرهنگی، هنری و فناورانه مرتبط با مواکب و زائران راهپیمایی عظیم اربعین حسینی برگزار می‌شود بیان کرد: تلاش می‌کنیم در این رویداد علمی، آئینی با حضور محققان و اندیشمندان نگاه ژرف‌تری به ابر رویداد مذهبی اربعین به عنوان پدیده گردشگری داشته و مؤلفه‌های آن را از ابعاد گوناگون شناسایی و تحلیل کنیم.

دبیر علمی این رویداد، ابعاد میراثی پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی را نیز حائز اهمیت خواند و گفت: امروزه که دنیا را ظلم و ستم فرا گرفته است پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی می‌تواند فرصتی برای دادخواهی از مظلومان جهان باشد. همان‌طور که در شعار جهانی اربعین حسینی امسال نیز بمنظور حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر تجاوز وحشیانه صهیونیست طی سال گذشته شعار کربلا طریق الاقصی انتخاب شده است که ضمن اعلام حمایت از مردم فلسطین در حقیقت می‌تواند ابعاد معنوی، میراثی و تاریخی این ابر رویداد را تقویت کند.

بُد افزود: ما تلاش داریم در نخستین سوگواره بین‌المللی میراث اربعین حسینی با حضور مجامع علمی، فرهنگی و مذهبی مرتبط نگاه ژرف‌تری به ابر رویداد اربعین حسینی از منظر مذهبی، تاریخی و… داشته باشیم و مولفه‌های آن را نیز از ابعاد گوناگون شناسایی و تحلیل کنیم.

او در پایان با ضمن قدردانی از حمایت صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره‌برداری اماکن تاریخی و فرهنگی از این رویداد افزود: عموم علاقه‌مندان می‌توانندبرای حضور در این رویداد بین‌المللی از طریق سایت https://evnd.co/kgdRQ بصورت رایگان ثبت نام کنند.

نخستین سوگواره بین‌المللی «میراث اربعین حسینی» با حمایت صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره‌برداری اماکن تاریخی و فرهنگی و ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و شتابدهنده فاخربوم با حضور مجامع علمی، فرهنگی و مذهبی مرتبط در کشور، اندیشمندان، نخبگان و هنرمندان از سراسر کشور و میهمانان بین‌المللی ۱۴ و ۱۵ مردادماه ۱۴۰۳ در عمارت تاریخی مسعودیه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها