شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
جرقه اندیشه ارزشمند دستمایه تولید آثار فرهنگی وهنری

خوزستان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان جرقه اندیشه ارزشمند را دستمایه تولید فاخر فرهنگی و هنری دانست و بیان کرد: اگر اندیشه ارزشمندی تولید شود می‌تواند دستمایه تولد آثار فاخر فرهنگی و هنری به‌ویژه برای نسل جوان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، مجید منادی ظهر شنبه دراهواز در آئین رونمایی از کتاب «آیا زن بودن گناه است» نوشته محمد اسلام مجدی نسب ضمن قدردانی از نویسنده کتاب و دغدغه‌مند بودنش اظهار کرد: حضور شاعران، ادیبان، هنرمندان در صحنه‌های انقلابی، دینی و فرهنگی جرقه‌ای برای تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری است.
منادی با بیان اینکه نویسنده کتاب آیا زن بودن گناه است؟ نگاه راهبردی و استراتژی به مساله حجاب و عفاف در این کتاب دارد، تصریح کرد: طی گفت‌وگو با نویسنده کتاب دریافتم که موتور محرک درونی این نویسنده دغدغه و تعهد است که به‌صورت راهبردی به نقش زن در جامعه مدرن امروز پرداخته است.
جریانات بیگانه تخریب مفاهیم ارزشی و دینی
وی ادامه داد: برخی مفاهیم دینی، انقلابی، ارزشی برای ما بدیهی شده و کمتر به وضوعاتی چون حجاب و عفاف پرداخته شده است، برهمین اساس انتطار داریم که برای دهه هشتاد و نودی‌ها عادی باشد؛ در حالیکه جریانات بیگانه با صرف هزینه‌های گزاف، ابزار رسانه و موضوعات مختلف این را دستمایه تخریب مفاهیم ارزشی و دینی قرار می‌دهند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان ضمن گلایه از نخبگان، برجستگان دینی که با توانایی و اندیشه‌ای که خداوند به آنان داده است، کمتر به پژوهش و تحقیق در این موضوعات می‌پردازند، بیان کرد: باید علما، استادان، نخبگان ما تلاش کنند تا به سمت تولید محصولات فرهنگی و به‌ویژه کتاب با این مفاهیم بروند.
منادی کتاب حقوق زن در اسلام اثر شهید مطهری را ارزش‌مندترین منبع برای حقوق فقهی بانوان در جامعه دانست و تاکید کرد: جایگاه بانوان در مکتب اسلام به درستی تبیین شده و کتاب. حقوق زن در اسلام از شهید مطهری گواه این سخن است که رسالت خادمین دولت در الگوگیری از سیره ائمه و اهل بیت در تعامل با دختران و همسران به‌خصوص حضرت زینب (س) را سنگین‌تر می‌کند.
کتاب آیا زن بودن گناه است؟ تلنگری برای آحاد جامعه
منادی نگاه مجدی نسب نویسنده کتاب را در مقایسه زنان ایرانی نسبت به زنان غربی تلنگری برای آحاد جامعه دانست و افزود: نویسنده کتاب تلاش کرده با پژوهش موضوع جایگاه زن، نگاه تطبیقی به زنان غربی در برابر زنان ایرانی داشته باشد و این نگاه اندیشمندانه با ارزش است.

جرقه اندیشه ارزشمند دستمایه تولید آثار فرهنگی وهنری

وی به عنوان خادم فرهنگ ضمن درخواست از علما، بزرگان و صاحبان اندیشه برای تولید آثار دغدغه‌مند، اظهار کرد: اهل قلم، علم و اندیشه باید بکوشند تا آثاری که کمتر دیده می‌شوند، را برای نسل جوان ارائه دهند.
در این مراسم مدیرکل اموربانوان استانداری خوزستان نیز ضمن قدردانی از نویسنده کتاب آیا زن بودن گناه است؟ و حمایت از آثار موضوعی در حوزه بانوان، اظهار کرد: از کتاب‌هایی که بتواند در حوزه زنان، باری از دوش اهل علم و فن برداشته و بار معنایی در جامعه ایجاد کند، حمایت می‌کنیم.
مریم مراد اسکندری افزود: زنان و دختران مداوم این سوال را می‌پرسند که آیا زن بودن گناه است؟ و جنجال و چالش وجود دارد و جامعه نیاز به انتشار کتاب‌هایی در این زمینه دارد.
وی گفت: با توجه به علم روز و جامعه باید به سمت و سویی حرکت کنیم که همه ما یک زینب زمانه باشیم تا بتوانیم در راه انتظار موعود جامعه را به سرمنزل مقصود برسانیم.
انکار هویت دغدغه من در کتاب آیا زن بودن گناه است؟
محمد اسلام مجدی نسب نویسنده کتاب در این مراسم با طرح این پرسش که آیا زن بودن گناه است؟ و پاسخ به آن بیان کرد: انکار هویت دغدغه من در این کتاب است.
مجدی نسب افزود: انکار هویت در مسیر اجتماعی چه می‌کند؟ و اجتماعی شدن چیست؟ فرآیندی است که گام به گام فرد را برای مواجهه با واقعیت‌ها، هست‌ها و بایدها آموزش می‌دهد.
این جامعه‌شناس خوزستانی با بیان اینکه اجتماعی شدن چه نقشی برای زنان تعریف می‌کند؟ تصریح کرد: این کتاب در چالش‌های ۱۲ گانه به این سوالات پاسخ داده است و برخلاف تصور از نام کتاب آیا زن بودن گناه است؟ که فکر می‌کنند زن‌ها باید این کتاب را بخوانند، برعکس باید مردان بخوانند تا نسبت به حقوق و جایگاه زنان آگاه شوند.
محدی نسب با بیان اینکه شهید مطهری در کتاب حقوق زنان در اسلام به درستی به این موضوع پرداخته است، عنوان کرد: این کتاب تلنگری است برای دیدگاه افرادی که زن را جنس دوم می‌دانند.
وی با تاکید بر مسیر تاریخی کناب و فست فودی کردن این مسیر اظهار کرد: تلاش کردم در کناب به عمد کمتر از سخنان بزرگان استفاده کنم و فانتزی‌های امروز را پررنگ‌تر نشان دهم و در مقام جامعه‌شناسی که ۲۲ سال این مسیر را طی کرده اذعان دارم که همه مکتب‌ها باید به اسلام، نماز و راه امام حسین (ع) بپیوندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها