دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹
آیا سکه پارسیان برای سرمایه‌گذاری خوب است؟

آیا سکه پارسیان ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟ در این مطلب سعی می‌کنیم جواب این سوال‌ها را پیدا کرده و یک مسیر برای خرید اقساطی سکه به شما معرفی کنیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا چند سالی است که گران شدن سکه و بالا رفتن قیمت طلا، سکه‌های گرمی و حتی سوتی در بازار طلا حسابی محبوب شده‌اند. سکه پارسیان یکی از انواع طلاهایی است که استفاده‌های زیادی پیدا کرده، از هدیه دادن به مناسبت‌های مختلف تا خریدن به عنوان سرمایه‌گذاری. این سکه در بیشتر طلافروشی‌ها خرید و فروش می‌شود و خیلی سریع می‌توانید آن را تهیه کنید، حتی به صورت آنلاین.

اما آیا سکه پارسیان ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟ بهتر است با مقادیر پایین پول خودمان پارسیان جمع کنیم یا پول را جمع کرده و یک سکه امامی کامل تهیه کنیم؟ چگونه می‌توانیم با سکه پارسیان، ارزش پول خودمان را حفظ کرده و در برابر تورم از آن مراقبت کنیم؟ در این مطلب سعی می‌کنیم جواب این سوال‌ها را پیدا کرده و یک مسیر برای خرید اقساطی سکه به شما معرفی کنیم.

ویژگی‌های منحصر به فرد سکه پارسیان

فروش سکه پارسیان در چند سال اخیر به شدت بالا رفته است. اگر بخواهیم یک آمار دقیق به شما بگوییم: فروش این سکه‌ها در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است. این افزایش عجیب و زیاد، به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد سکه پارسیان است که آن را در دسترس همه شهروندان ایرانی می‌گذارد؛ حتی آن‌هایی که لزوماً سرمایه چندان زیادی برای خرید طلای سنگین ندارند.

خلوص بالا: سکه‌های پارسیان با خلوص ۲۴ عیار تولید می‌شوند که بالاترین درجه خلوص طلا را تضمین می‌کند و برای سرمایه‌گذاران ارزشمند است؛ البته حتماً باید سکه را از فروشگاه‌های معتبر بخرید تا به اصالت آن مطمئن باشید.

طراحی زیبا: سکه‌های پارسیان با نقوش مختلف ایرانی تولید می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را به عنوان هدیه در مناسبت‌های مختلف استفاده کنید.

تنوع وزن: سکه‌های پارسیان در وزن‌های مختلفی مانند ۱/۴، ۱/۲ و یک اونس عرضه می‌شوند، که این یعنی هرکسی با هر میزان بودجه‌ای، می‌تواند سکه پارسیان مناسب خود را پیدا کند.

قابلیت نقدشوندگی: به دلیل شناخته شده بودن و تقاضای بالا، سکه‌های پارسیان به راحتی و با سرعت بالا در بازار خرید و فروش می‌شوند و نقدشوندگی بالایی دارند.

مزایا و معایب سکه پارسیان

با وجود همه ویژگی‌های منحصر به فردی که برای سکه پارسیان معرفی کردیم، خریدن این سکه‌ها ممکن است چالش‌هایی هم داشته باشد. در این قسمت مزایا و معایب سکه پارسیان را با هم بررسی می‌کنیم تا بتوانید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

مزایا:

نقدشوندگی بالا

قیمت نسبتاً پایین و تنوع در قیمت

دسترسی بسیار مناسب (قابل خرید به صورت حضوری و آنلاین در همه شهرها)

نداشتن حباب قیمت

اجرت و دستمزد بسیار کم

حفظ ارزش پول در مبالغ مختلف

نگهداری آسان و راحت

آیا سکه پارسیان برای سرمایه‌گذاری خوب است؟

معایب:

وجود سکه‌های تقلبی بسیار مشابه به اصل در بازار

نداشتن سود زیاد در مبالغ پایین

ریسک سرقت و گم شدن

نداشتن ضمانت توسط بانک مرکزی

تاثیرپذیری از نوسانات اقتصادی

بررسی نوسانات قیمت سکه پارسیان

در ده سال اخیر، سکه پارسیان افزایش قیمت عجیب و بسیار زیادی داشته است. بیایید با هم یک تاریخچه مختصر از ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۳ را بررسی کنیم. در سال ۱۳۹۳ قیمت هر سکه بهار آزادی تقریباً ۳ میلیون تومان بود و این یعنی سکه‌های گرمی و پارسیان قیمتی زیر ۵۰۰ هزار تومان داشتند و حتی می‌شد با ۱۰۰ هزار تومان سکه گرمی خرید. در سال ۱۳۹۶ قیمت سکه به حدود ۵ میلیون تومان رسید. این افزایش عمدتاً ناشی از نوسانات جهانی قیمت طلا و تغییرات اقتصادی داخلی بود. حدود دو سال بعد و در ۱۳۹۸، یک جهش بزرگ دیگر در قیمت سکه داشتیم که قیمت سکه را به ۷ میلیون تومان افزایش داد و بعد از آن، همین روند صعودی ادامه پیدا کرد. امروز قیمت سکه تمام بهار آزادی بالای ۴۰ میلیون است و سکه‌های گرمی هم بالای ۴ میلیون تومان قیمت دارند. سکه‌های سوتی و پارسیان هم از چند صد هزار تومان تا ده میلیون به فروش می‌رسند.

۱۳۹۳: ۳ میلیون تومان

۱۳۹۶: ۵ میلیون تومان

۱۳۹۸: ۷ میلیون تومان

۱۴۰۰: ۱۲ میلیون تومان

۱۴۰۲: ۲۵ میلیون تومان

کاربردهای سکه پارسیان

سکه پارسیان را برای چه استفاده‌هایی بخریم؟

سرمایه‌گذاری بلندمدت: سکه پارسیان با خلوص بالا و طراحی‌های زیبا، به عنوان یک گزینه امن برای سرمایه‌گذاری بلندمدت شناخته می‌شود و می‌تواند ارزش خود را در برابر نوسانات اقتصادی حفظ کند؛ البته که نباید نگاه کوتاه‌مدت به آن داشته باشید، زیرا ممکن است سود نکنید.

ایجاد سرمایه‌های کوچک: به دلیل قیمت‌های نسبتاً مناسب، پارسیان برای کسانی که تمایل به سرمایه‌گذاری با مقادیر کم دارند، گزینه‌ای جذاب و مقرون به صرفه است.

هدیه‌: به دلیل طراحی‌های زیبا و ارزش سکه پارسیان، این سکه‌ها گزینه‌ای عالی برای هدیه در مناسبت‌های ویژه مانند عروسی‌ها، سالگردها و جشن‌های خاص محسوب می‌شوند.

حفظ ارزش پول در زمان تورم: در زمان تورم بالا یا وقتی که شرایط اقتصادی نوسان دارد، سکه پارسیان می‌تواند به عنوان یک دارایی امن برای حفظ ارزش پول مورد استفاده قرار گیرد و از کاهش قدرت خرید جلوگیری کند.

خرید اقساطی سکه پارسیان در ازکی وام

اگر می‌خواهید سکه پارسیان بخرید و سرمایه‌گذاری را حتی با مبالغ کم و در خانه شروع کنید، می‌توانید اعتبار خرید خود را از وب‌سایت ازکی‌وام بگیرید. در ازکی وام، شما با یک ثبت‌نام آنلاین امکان دریافت ۱۰ تا ۷۵ میلیون تومان اعتبار را دارید که قابل استفاده در فروشگاه‌های مختلف این پلتفرم است. فروشگاه‌هایی که لوازم خانگی، وسایل برقی و الکترونیکی، گوشی و گجت‌های هوشمند و البته انواع طلا را می‌توان در آن‌ها پیدا کرد.

اعتبار خود را در طلافروشی‌های طرف قرارداد برای خرید انواع طلا یا سکه مصرف کرده و بعد با اقساط مناسب بازپرداخت کنید. این اقساط می‌تواند ۱۲ یا ۱۸ ماهه بوده و با توجه به حقوق ماهانه شما تنظیم شود.

برچسب ها: خرید اقساطی سکه, سکه, خرید قسطی سکه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها