چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
روایت احساسات عمیق کودکانه در کتاب «چشم به راه مادر»

کتاب «چشم به راه مادر» از انتشارات سروش توانسته است نشان چهار لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در پاییز ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب به معرفی این کتاب پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «چشم به راه مادر» به قلم مصطفی خرامان و تصویرگری سارا خرامان از انتشارات سروش، داستانی جذاب و احساسی است که علاوه بر موضوع انتظار و عشق مادرانه، به موضوع دوستی نیز می‌پردازد.

این کتاب که برای کودکان بالای ۶ سال نوشته شده، با زبانی ساده و روان، احساسات عمیق کودکانه و دوستی را منتقل می‌کند. داستان این کتاب درباره یک روباه شنی کوچک و بامزه است که در انتظار بازگشت مادرش از جایی است. این انتظار، احساساتی چون نگرانی، امید و عشق را به تصویر می‌کشد. از طرفی روباه‌کوچولوی دیگری نیز در این داستان وجود دارد که نام او «قرمزی» است. قرمزی و مادرش، روباه‌کوچولوی شنی را که در انتظار مادرش نشسته می‌بینند. در حالی که مادرِ قرمزی، روباه کوچک شنی را یک طعمه می‌بیند و سعی دارد با حیله او را شکار کند، فرزندش، قرمزی، روباه‌کوچولوی شنی را به دوستی برمی‌گزیند و تمام شب را کنار روباه کوچک شنی می‌ماند و سعی می‌کند او را سرگرم و از او مراقبت کند تا صبح فردا که مادر شنی خسته و زخمی، با غذایی که برای روباه‌کوچولوی شنی فراهم کرده است از راه برمی‌گردد.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

بچه روباه شنی که کوچولو بود و بامزه، دمش را گذاشته بود زیر خودش و جلوی در لانه‌شان منتظر بود.

قرمزی و مادرش موقع برگشتن به لانه‌شان شنی را دیدند. قرمزی گفت: «تنها نشسته.»

مادر گفت: «مادرش رفته است غذا بیاورد.» بعد پیش خودش گفت: «اگر مادرش برنگردد، غذای خوش‌مزه‌ای می‌شود.» قرمزی گفت: «بروم باهاش بازی کنم.» مادرش فکر کرد: «این‌جوری خوب است. می‌فهمم که مادرش برگشته یا نه.»

بعد گفت: «برو»

قرمزی رفت سراغ شنی و مادرش رفت به لانه‌شان.

قرمزی گفت: «بیا دوست شویم.»

شنی پرسید: «دوست یعنی چه؟»

قرمزی گفت: «با هم بازی می‌کنیم تا مادرت بیاید.»

اطلاعات بیشتر:

انتشارات سروش، کتاب «چشم به راه مادر» به قلم مصطفی خرامان و تصویرگری سارا خرامان را در ۲۴ صفحه مصور و به بهای ۳۳ هزار تومان برای مخاطبان بالای ۶ سال منتشر کرده است. این اثر چندی پیش به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافت و نشان «۴ لاک‌پشت پرنده پاییز ۱۴۰۰» را دریافت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط