چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
هیئت بلندپایه صربستان از کتابخانه ملی ایران بازدید کردند

معاون نخست وزیر صربستان و هیئت همراه ضمن بازدید از کتابخانه ملی ایران، با رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی دیدار و گفت‌گو کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا هیئت بلندپایه‌ای از صربستان به ریاست الکساندر وولین، معاون نخست‌وزیر، که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب در ایران حضور پیدا کرده، به همراه سفیر این کشور و هیئت همراه با علیرضا مختارپور، رئیس کتابخانه ملی دیدار و گفت‌وگو کرد. در ادامه این دیدار الکساندر وولین، معاون نخست‌وزیر صربستان ضمن ابراز خشنودی از این دیدار، بر گسترش همکاری‌های فرهنگی دو کشور تاکید کرد.

در این دیدار علیرضا مختارپور، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ضمن خوش‌آمدگویی، از مناسبات خوب میان دو کشور در سه سال گذشته و بازدید بیش از پنج نوبت از کتابخانه ملی توسط مقامات صربستان یاد کرد و گفت: درگذشته تفاهم‌نامه‌ای میان کتابخانه ملی ایران و کتابخانه ملی صربستان منعقدشده و بخشی مخصوص به نام کشور صربستان نیز در کتابخانه ملی ایران دایر است.

معاون نخست‌وزیر صربستان با بیان اینکه کتابخانه ملی علاوه بر حفاظت از میراث گذشته، باید بستر لازم برای حفاظت از آینده ایران را نیز برعهده داشته باشد، گفت: در جهان امروز که عصر دیجیتال و هوش مصنوعی است، کتاب و کلام نوشتاری و آنچه به گذشته مربوط است نقش مهمی در حفظ اصالت و هویت انسانی دارد. در این عصر هرچقد هوش مصنوعی پیشرفت کند، اما این انسان است که کاتب کتاب است. به همین دلیل کتابخانه ملی باید زیرساخت‌های فرهنگی برای آینده کشور را فراهم و تقویت کند.

وی با ابراز خوشحال از بازدید از بخش صربستان در کتابخانه ملی ایران، گفت: این بخش بیان‌کننده فرهنگ و احساسات کشور صربستان در ایران است و برای ما دارای اهمیت است. هیچ‌گاه دوران برخی ارزش‌ها تمام نمی‌شود؛ یکی از این ارزش‌ها احساسات بشر و دیگری کتاب است که حافظ همه این احساسات و فرهنگ‌هاست.

در این دیدار عصمت مومنی معاون کتابخانه ملی، فاطمه صدر معاون پژوهش و منابع دیجیتال، موسوی معاون اسناد، و عبدالله اسدی، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و اموربین الملل سازمان حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها