شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
گذر از تجربه‌های تلخ با قصه‌درمانی

اگر می‌خواهید راوی تجربیات‌تان باشید و به تجربه‌های بهتری برسید«گذر از تجربه‌های تلخ با تغییر قصه‌های زندگی» برای شماست؛ اثری درمانگر که با کمک گرفتن از روش قصه‌درمانی و روایت‌درمانی راهی برای تاب‌آوری در برابر مشکلات پیش پای مخاطب می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «گذر از تجربه‌های تلخ با تغییر قصه‌های زندگی» اثری درمانگر است که با کمک گرفتن از روش قصه‌درمانی و روایت‌درمانی راهی برای تاب‌آوری در برابر مشکلات پیش پای مخاطب می‌گذارد. دنبور، نویسنده این کتاب با مطرح کردن ایده تجربه و قصه، به ما یاد می‌دهد که چطور با تغییر قصه‌های زندگی می‌توان تجربیات زندگی را هم عوض کرد و با شنیدن روایت زندگی آدم‌های متفاوت، میتوان روایتگر قصۀ زندگی خودباشیم.

این کتاب از مجموعه کتاب‌های کاربردی نشر اطراف است. نویسنده کتاب پژوهشگر و استاد دانشگاه است. او این کتاب را با طرح این پرسش‌ها آغاز کرده است که چگونه ذهن آدمی با ساختن قصه و شنیدن قصه دیگران تجربه‌های گوناگون را ثبت می‌کند؟ ساختار تجربه تا چه میزان متکی بر داستان است؟ یا تجربه‌ها و فعالیت‌های افراد چقدر بار معنایی دارند؟ او برای پاسخ به سوالات خود، با تکیه بر علم ر وان‌شناسی روایی که حوزه‌ای نوظهور از علم روان‌شناسی است و بر سرشت قصه‌وار و حکایت‌شده خلق‌وخوی انسان متمرکز شده و از نگاه یک کارشناس روان‌شناس روایی و روایت‌درمانگر موضوع تجربه و قصه و ارتباط تعاملی این دو را توضیح می‌دهد و می‌گوید که چطور با تغییر عوامل سازندۀ قصه‌های زندگی، می‌توان تجربه‌هایی متفاوت را رقم زند. این کتاب با قصه‌های واقعی و شنیدنی از کسانی که توانسته‌اند هویت و زندگی‌شان را از زیر سایۀ سنگین داستان‌های دیگران بیرون بکشند به ما یاد می‌دهد که چطور خود را در چهارچوب قصه‌ای متفاوت درک و تعریف کنیم و قوی‌تر از پیش با مشکلات مواجه شویم.

کتاب «گذر از تجربه‌های تلخ با تغییر قصه‌های زندگی» راهنمایی گام‌به‌گام است که به زبانی ساده و روایی مفاهیم پیچیده‌اش را بیان می‌کند. دیوید دنبورو این اثر را برای کمک به خانواده‌ها و گروه‌های مختلف، خصوصاً نوجوانان، نوشته تا بتوانند تجربه‌های ناخوشایند را با نگاهی متفاوت از سر بگذرانند و به تعریفی نو از هویت‌شان دست یابند و در قصه‌ای زندگی کنند که خودشان برگزیده‌اند. کتاب «گذر از تجربه‌های تلخ با تغییر قصه‌های زندگی» در چاپ‌های پیشین «قصه‌ای که انتخاب می‌کنیم» نام داشت.

این کتاب را حسنا مهرمحمدی ترجمه و نشر اطراف آن را در ۲۳۲ صفحه و با قیمت ۲۳۷ هزار تومان روانه بازار کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها