یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
فرجامی برای زنجیره گفتارهای کزازی در زمینه شاهنامه

میرجلال‌الدین کزازی گفت: کتاب «فراخنامه فرزانگی» چهارمین پوشینه است و با آن زنجیره از گفتارها در زمینه شاهنامه به فرجام می‌رسد.

میرجلال الدین کزازی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره تازه‌ترین کتابش که توسط نشر گویا چاپ شده است، عنوان کرد: این اثر به نام «فرخنامه‌ی فرازانگی» گفتارهایی است که من در ۱۰ نشست چندین سال پیش در دانشکده زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه علامه طباطبایی بر زبان آورده‌ام؛ نشست‌هایی با موضوعات آزاد که هرکس خوش می‌داشته می‌توانسته است در آنها هنباز (همراه) باشد. این پوشینه، چهارمین و واپسین پوشینه از این گونه کتاب‌ها و در امتداد سه پوشینه پیشین است که از مجموعه گفتارهای این دست از نشست‌ها چاپ شده است.
وی افزود: سه پوشینه پیشین، نخستین با نام «نهادنامه داد» دومین «خردنامه خرمی» و سومین «رزم‌نامه رهایی» است. «فراخنامه فرزانگی» چهارمین پوشینه است و با این کتاب این زنجیره از گفتارها در زمینه شاهنامه به فرجام می‌رسد.هر کدام از این گفتارها دو بخش دارند، نخستین بخش گفتار است که یک ساعت به درازا می‌کشیده و بخش دوم پاسخ به پرسش‌های شنوندگانی است که در این نشست‌ها در میان می‌نهاده‌اند.
کتاب «فرخنامه‌ی فرزانگی» تالیف میرجلال الدین کزازی با کوشش محمد حسین رمضانی فوکلائی در حوزه تاریخ و نقد ادبیات فارسی نوشته شده و این کتاب توسط نشر گویا در ۳۷۶ صفحه و به قیمت ۳۷۶ هزار تومان وارد بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها