دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
کارگاه آموزشی‌تعاملی بر محور کتاب «در فضای مجازی» برای والدین و کودکان

کارگاه آموزشی‌تعاملی با موضوع «زندگی و حقوق کودکان در دنیای دیجیتال» بر محوریت کتاب «در فضای مجازی» که یک جلد از مجموعه «آموزش فرهنگ و حقوق شهروندی» است به کوشش انتشارات ذکر برای والدین و کودکان آن‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا تربیت اجتماعی کودکان یکی از مهم‌ترین وظایف خانواده و نهادهای آموزشی است. همچنین پرورش ابعاد اجتماعی کودکان باعث عملکرد بهتر ذهنی، عاطفی و روانی آن‌ها می‌شود. وقتی فرهنگ‌سازی به صورت یک فرآیند از سنین کودکی آغاز شود، می‌توان منتظر اثربخشی عمیق آن در آینده بود.

مجموعه ۶ جلدی «آموزش فرهنگ و حقوق شهروندی» که با ایده‌پردازی محمدمهدی سیدناصری و به قلم طاهره شاه‌محمدی در انتشارات ذکر (کتاب‌های قاصدک) منتشر شده است، بر آن است که آن دسته از مهارت‌هایی را که هر شهروند برای داشتن زندگی بهتر در بافت اجتماعی لازم است، ساده و سرگرم‌کننده به کودکان ارائه کند. از آنجایی که اولین اجتماع برای هر کودک از خانواده آغاز می‌شود، انتشارات ذکر (کتاب‌های قاصدک) با همکاری مجموعه باغ کتاب تهران، پنجشنبه (۱۸ مردادماه ۱۴۰۳) کارگاهی آموزشی‌تعاملی را با موضوع «زندگی و حقوق کودکان در دنیای دیجیتال» بر محوریت کتاب «در فضای مجازی» که یک جلد از مجموعه «آموزش فرهنگ و حقوق شهروندی» است برای والدین و کودکان آن‌ها برگزار می‌کند.

این کارگاه قرار است با هدف آگاه‌سازی والدین و ارائه راهکارهای کاربردی و علمی مخصوص والدین، برگزار شود. با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی و دسترسی کودکان به ابراز دیجیتال، لازم است که پدرها و مادرها در این زمینه اطلاعات و علم به‌روز را کسب کنند تا در این فرصت اندک، گامی صحیح برای آموزش و تربیت کودکان نسل آلفا برداشته شود. به همین دلیل، مدرسان این کارگاه، محمدمهدی سیدناصری، دارای دکترای حقوق بین‌الملل و پژوهشگر و مدرس حقوق کودک و طاهره شاہ‌محمدی، نویسنده کودک و مدرس دانشگاه، در این کارگاه به سرفصل‌های زیر خواهند پرداخت:

- کودکان و عصر مدرنیته

- فرصت‌ها و تهدیدهای دنیای دیجیتال

- لزوم حفظ حریم شخصی کودکان در فضای مجازی

گفتنی است، این کارگاه پنج‌شنبه (۱۸ مردادماه ۱۴۰۳) ساعت ۱۶ در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط