شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۲
کتاب «حسن آقا» در آستانه چاپ قرار گرفت

خراسان جنوبی - کتاب «حسن آقا» زندگی شهید حسن جهانیان از شهرستان بشرویه در خراسان جنوبی را روایت می‌کند که تا چند ماه دیگر به چاپ می‌رسد.

منصوره عسکری دشت بیاض، نویسنده حوزه دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند گفت: کتاب حسن آقا نمایشنامه‌ای براساس زندگی شهید حسن جهانیان است که مدت شش ماه نگارش آن به طول انجامید.

وی افزود: حسن آقا فرمانده گروهان بود که در شهریورماه ۶۲ با خیل عظیم شهیدان همنوا شد و در جبهه فکه به شهادت رسید و پیکر پاکش تا ۲۹ آذرماه سال ۱۳۷۱ در منطقه جا ماند.

عسکری گفت: این شهید والا مقام که ارادت خاصی به امام رضا (ع) داشت به طوری که سالی چندین بار به زیارت حضرت می رفت و بخشی از محصولات کشاورزی خود را به آشپزخانه حضرت تقدیم می‌کرد زیرا معتقد بود امام رضا (ع) به محصول و درآمدش برکت می دهد و زندگیش را مدیون امام رضا (ع) است.

این نویسنده بیان کرد: پس از بازگشت شهید به وطن، قسمتی از تربت مضجع شریف امام رضا (ع) و پارچه ای سبز به جای پیکرش در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

وی بیان کرد: این کتاب امسال در بنیاد حفظ اثار و ارزشهای دفاع مقدس مورد تایید قرار گرفته و تا اواخر امسال به چاپ خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها