سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
کارگاه «تاثیر قصه‌گویی در تربیت کودکان» ویژه خانواده‌ها در هرمزگان برگزار شد

هرمزگان - در راستای نقش دهی به خانواده‌ها، کارگاه «تاثیر قصه‌گویی در تربیت کودکان» ویژه خانواده‌ها در هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی کانون پرورش فکری هرمزگان از برگزاری کارگاه آموزشی تاثیر قصه‌گویی در تربیت کودکان ویژه والدین، در راستای نقش دهی به خانواده‌ها و ایجاد بستری مناسب برای مشارکت دادن خانواده‌ها در فعالیت‌های کانون در مرکز فرهنگی هنری بندر خمیر خبر داد.

فاطمه غلامزاده نخلی بیان کرد: ارزش و نقش خانواده در رشد، تعالی و تعادل روانی اعضا برکسی پوشیده نیست و نقش خانواده به عنوان مهمترین رکن و تاثیرگذارترین مورد در تربیت فرزندان برجسته است.

وی طبق شناخت و نیاز سنجی مرکز فرهنگی هنری بندر خمیر گفت: طبق نیازسنجی والدین به منظور ارتباط بیشتر با فرزندان و به علت کارکرد عمیق قصه‌گویی در تربیت به شیوه خلاقانه و با هدف نقش دهی به والدین در راستای پیشبرد امور مرکز و افزایش تاثیرگذاری امور تربیتی، آگاهی بخشی به والدین در زمینه‌های تربیتی از طریق مشارکت هوشمندانه در فعالیت و برنامه‌های کانون و همچنین استفاده از ظرفیت خانواده‌ها در نقش حامی مرکز این کارگاه برگزار شد.

غلامزاده نخلی تصریح کرد: در این نشست کتاب‌های متناسب با قصه‌گویی در اختیار والدین قرار گرفت که مطالعه کنند و در مورد آن به گفت‌وگو بپردازند که هر قصه، چه نکته تربیتی را به اعضا آموزش می‌دهد. در همین راستا والدین به پیام‌هایی که از قصه برداشت شده بود اشاره کردند و به بحث و گفت‌وگو در این باره پرداختند.

وی در پایان گفت: در این کارگاه آموزشی توجه به نیاز مخاطب، گروه سنی و انتخاب کتاب‌های مناسب قصه‌گویی مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت تا والدین بتوانند در راستای تربیتی برای بچه‌ها قصه‌گویی کنند.

به گزارش ایبنا، این کارگاه به صورت تک جلسه‌ای در مرکز فرهنگی هنری بندر خمیر در ۹۵ کیلومتری غرب بندرعباس برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها