پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱
کتاب «دریاچه ماهی» خاطرات مصطفی یعقوبی در اراک معرفی و رونمایی شد

مرکزی – کتاب «دریاچه ماهی»، خاطرات مصطفی یعقوبی تالیف مهرنوش یعقوبی در حاشیه چهارمین دورهمی عصر گفتگو در کتابخانه عمومی دکتر حصیبی اراک معرفی و رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، دورهمی نقد کتاب‌های ادبیات پایداری با عنوان عصر گفتگو با حضور مهرنوش یعقوبی نویسنده کتاب «دریاچه ماهی» خاطرات مصطفی یعقوبی، محمد قاسمی‌پور (مدرس و نویسنده ادبیات پایداری) و جمعی از علاقمندان حوزه ادبیات و فعالان حوزه کتاب همراه با معرفی و نمایش کتاب «دریاچه ماهی» پیگیری شد.

در این دورهمی و رونمایی کتاب، مهرنوش یعقوبی نویسنده این اثر در مورد فراز و نشیب و پژوهش و نگارش و تالیف این کتاب ارزشی مطالبی بیان داشت.

کتاب «دریاچه ماهی» آخرین اثر منتشر شده توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان مرکزی است که بهار امسال در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

بریده‌ای از کتاب «دریاچه ماهی»

«آنقدر آب مرا به دور خودم چرخانده بود که راهم را گم کرده بودم دیگر نمی‌توانستم تشخیص دهم کدام مسیر راه خاکریز خودی بود و کدام خاکریزه عراق. گاهی از سرخی تیرهای رسام راه خاکریزها را تشخیص می‌دادم و به سختی سعی می‌کردم شنا کنم؛ با نی‌ها که برخورد می‌کردم کمی امیدوار می‌شدم و انگار که جان تازه می‌گرفتم. با خودم می‌گفتم نی‌ها را می‌گیرم و راهم را ادامه می‌دهم.

آن‌قدر دود و خاکستر و تاریکی بود که هیچ مسیری قابل تشخیص نبود. هرچه پیش می‌رفتم و تقلا می‌کردم از خاکریزهایمان خبری نمی‌شد. ناامیدی بر من غلبه ی‌کرد. ضعف بدنم بیشتر و بیشتر می‌شد. هر بار که موج انفجار زیر آب فرویم می‌کرد و بیرون می‌آمدم، راهم در بین نی‌ها گم می‌شد و دور خودم می‌چرخیدم.»

کتاب «دریاچه ماهی» در ۲۸۶ صفحه و شمارگان ۳۰۰ نسخه با قیمت ۲۵۵ هزار تومان به بازار کتاب عرضه شد.

دورهمی عصر گفتگو با هدف معرفی و رونمایی کتاب «دریاچه ماهی» با مشارکت حوزه هنری، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها