یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
مترجم بندرگزی در بیمارستان بستری شد

گلستان- علی‌اکبر خداپرست، مترجم بندرگزی در ادامه روند درمانش مورد عمل جراحی قرار گرفت و در بیمارستانی در گرگان بستری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، علی‌اکبر خداپرست، مترجم بندرگزی که تا به امروز از وی کتاب‌هایی با عناوینی چون قصه‌های چرا و چگونه سرخ‌پوستان، مدرسه ترس، مهمانی هالووین، اپرای سه پولی، چهارشنبه مرگبار و جنوب از جنوب غربی روانه بازار نشر شده است؛ در ادامه روند درمانش مورد عمل جراحی قرار گرفت و هم‌اکنون در بیمارستان فلسفی گرگان بستری و تحت مراقبت است.

به گزارش ایبنا، علی‌اکبر خداپرست متولد ۱۳۳۲ در بندرگز و ساکن این شهرستان است و در حال حاضر دو کتاب از افسانه‌های ایرلند و بودایی را در دست ترجمه و یک کتاب دیگر را در نوبت چاپ دارد.

وی دبیر بازنشسته آموزش‌وپرورش است که تحصیلات دوره لیسانس خود را در رشته زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه تهران طی کرد و دوره فوق‌لیسانس زبان و ادبیات فارسی را در همان دانشگاه ناتمام گذاشت.

تصحیح نسخ خطی سفرنامه مسیو بهلر (جغرافیای رشت و مازندران)؛ سفرنامه سیف‌الدوله (سفرنامه مکه)؛ سفرنامه آفریقا، سرهنری مورتن استانلی و ترجمه آثاری از قصه‌ها و افسانه‌های هند، اثر شرق‌شناس ئی. جی.گری با همکاری همسرش؛ قصه‌ها و افسانه‌های مردم اوکراینی؛ ترجمه مجموعه قصه‌های پریان بر اساس رنگ هر جلد در ۱۲ جلد که توسط آندرو لانگ گردآوری شده است از دیگر کارهای او است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها