دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
آمارنامه نیروی انسانی خراسان جنوبی سال ۱۴۰۲ منتشر شد

خراسان جنوبی_ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: برای اولین بار کتاب آمارنامه نیروی انسانی خراسان جنوبی سال ۱۴۰۲ به همت این سازمان منتشر شد.

حمید جهانشاهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان متولی فرآیندهای حوزه سرمایه انسانی و بکارگیری نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی، برای حفظ قابلیت‌های کلیدی و ایجاد مزیت‌های دائمی در دستگاه‌های اجرایی، به طور مستمر نسبت به رصد، پایش و اتخاذ تمهیدات مناسب در مباحث حوزه منابع انسانی در سطح استان، اقدام می‌نماید.

وی افزود: در این راستا، برای اولین بار کتاب آمارنامه نیروی انسانی استان خراسان جنوبی سال ۱۴۰۲ به همت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان توسط انتشارات سازمان برنامه و بودجه کشور منتشر شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی تصریح کرد: این کتاب، چکیده‌ای از آمار نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی است که شامل اطلاعاتی از جمله «مقاطع تحصیلی، وضعیت جنسیتی، سنوات خدمت و شیوه بکارگیری نیروی انسانی» این دستگاه‌هاست.

جهانشاهی افزود: این کتاب در ۵ فصل تالیف شده است که در هر فصل آن به تحلیل آمار نیروی انسانی در هر یک از سطوح استانی، شهرستانی و دستگاهی پرداخته شده است.

این مقام مسئول متذکر شد: جامعه آماری این کتاب، بر مبنای اطلاعات ثبتی مربوط به احکام و قراردادهای صادره کارکنان دستگاه های اجرایی استان خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲ در پایگاه اطلاعاتی کارکنان نظام اداری کشور (پاکنا) بوده که شامل ۱۰۳ دستگاه اجرایی است. در فصل اول تا چهارم این کتاب، آمار نیروی انسانی به تفکیک جنسیت، سطح تحصیلات و انواع استخدام به تصویر کشیده شده و در فصل پنجم به مقایسه آمار کارکنان دستگاه های اجرایی طی سال های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ پرداخته شده و پیشنهادهای کاربردی نیز از سوی کارشناسان ارائه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: «آمارنامه نیروی انسانی استان خراسان جنوبی» می تواند یک منبع ارزشمند برای استفاده مدیران ارشد و برنامه ریزان دستگاه‌های اجرایی در سطح استان و شهرستان‌ها محسوب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها