دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
شعبه دوم کتابخانه هدهد سفید راه‌اندازی می‌‎شود

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: شعبه دوم کتابخانه هدهد سفید در الهیه زنجان راه‌اندازی می‌شود.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: کتابخانه هدهد علاوه بر ایجاد بستر مناسب برای کتابخوانی کودکان و نوجوانان، با برگزاری کلاس‌های قصه گویی، شاهنامه‌خوانی، نقاشی، بازی و سرگرمی، مهارت‌های زندگی و زیست جمعی را به کودکان آموزش می‌دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک کتابخانه ویژه و تخصصی کودکان در استان زنجان در حال فعالیت است که در محلی به مساحت ۳۰۰ مترمربع در طبقه فوقانی کتابخانه گلشهر زنجان قرار دارد.

رضاخانی گفت: این کتابخانه شامل بخش‌هایی از جمله مخزن کتاب و نشریات کودک، سن نمایش، سالن مطالعه، سالن انتظار والدین، اتاق خردسالان، امانت کتاب و بخش اسباب بازی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به برنامه ریزی این اداره کل برای راه‌اندازی شعبه دوم کتابخانه هدهد سفید در زنجان افزود: در حال حاضر طرح‌های مطالعاتی آن برای بازطراحی در حال انجام است و طی دو ماه آینده بازطراحی کتابخانه حلی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کنار کتابخانه حلی سعی خواهیم کرد که یک کتابخانه برای سالمندان هم راه‌اندازی کنیم، افزود: با راه‌اندازی این بخش، خدمات ویژه‌ای برای این قشر ارائه خواهد شد.

رضاخانی گفت: بیشترین استفاده کنندگان از کتابخانه‌های عمومی کودکان و نوجوانان هستند؛ اگرچه آنچه به عنوان تولیدات نشر به ویژه در حوزه ترجمه برای این گروه سنی وجود دارد با وضعیت مطلوب فاصله داشته و نیازمند تلاش و توجه است.

رضاخانی گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گروه سنی کودک و نوجوان را جلوه و مصداق بارز مردم می‌داند و از همه حوزه‌های فرهنگی دعوت می‌کند واقعی‌ترین مواجهه را با این گروه سنی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط