دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
هیئت‌مدیره سندیکای تولیدکنندگان کاغذ انتخاب شدند

همزمان با مجمع عمومی سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا، هیئت‌مدیره جدید این تشکل صنفی مشخص شدند و ابوالفضل روغنی گلپایگانی بار دیگر به‌عنوان رئیس سندیکا انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجمع عمومی عادی فوق‌العاده سالانه سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران با حضور هیئت‌مدیره و اعضای سندیکا دوشنبه (۲۹ مردادماه) در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

در این مجمع پس از ارائه گزارش عملکرد رئیس، خزانه‌دار و بازرس سندیکا، رای‌گیری انجام و ابوالفضل روغنی گلپایگانی بار دیگر به‌عنوان رئیس سندیکا انتخاب و گزارش عملکرد هیئت‌مدیره را ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رئیس سندیکا قرائت کرد.

وی در سخنانی با اشاره به کسب رتبه A در میان ۳۱۲ تشکل رسمی عضو اتاق ایران با ارزیابی شاخص‌های کیفی حکمرانی، تنظیم‌گری، توسعه و تاثیرگذاری بر سیاست‌ها و خدمات، گفت: در این مدت سندیکا نشست‌های مختلفی را برگزار کرده و در این میان با رئیس سازمان محیط زیست درباره مسایل و مشکلات تولیدکنندگان کاغذ همچنین مطرح کردن پرونده‌های استانی کاغذسازان و رسیدگی به پرونده‌ها با مکاتبه سندیکا به شکل موردی دیدار داشت و تصمیمات خوبی در این نشست گرفته شد.

وی ادامه داد: در این حوزه قرار شد پروپوزال و همکاری در طرح جایگزینی بسته‌بندی سلولزی و کاغذی به‌جای پلاستیک به سازمان محیط زیست و جلب حمایت آن سازمان و وزارت صمت برای همکاری سه‌جانبه و دیگر ارگان‌های ذی‌نفع در موضوع ارائه شود.

روغنی با اشاره به تدوین استراتژی و برنامه راهبردی سندیکا برای صنعت کاغذ و تنظیم قرارداد و جلب حمایت اتاق تهران برای انجام این پروژه از سوی کارشناسان متخصص در این زمینه، توضیح داد: در این زمینه ارتباط مستمر با دولت ازجمله معاونت صنایع عمومی وزارت صمت، مدیرکل دفتر سلولزی وزارت صمت، دفتر تعیین ارزش گمرک، کمیسیون‌های ماده‌یک و ماده ۳ و سازمان توسعه تجارت، بانک مرکزی، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان بازرسی کل کشور، شهرداری و استانداری تهران طی این مدت به شکل ویژه دنبال شده است.

وی همچنین از برگزاری ۵۶۰ نفر ساعت دوره‌های آموزشی برای شرکت‌ها خبر داد و گفت: رصد مداوم بازار و جلوگیری از هرگونه اقدام ازسوی سازمان حمایت یا دیگر معارضین علیه واحدهای کاغذسازی را نیز در این مدت دنبال کردیم.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران در ادامه به حضور سندیکا در سه نمایشگاه تخصصی کاغذ و مقوا و چاپ و بسته‌بندی اشاره کرد و یادآور شد: این حضور با هدف ایجاد فضای تعامل برای اعضا و در غرفه همچنین اختصاص فضا برای انجام مذاکره و جلسات کاری بوده است.

به‌گفته وی، جذب استادان دانشگاه و نخبگان صنعت برای مقالات علمی و پژوهشی در نشریه سندیکا، ارائه آمار و اطلاعات تخصصی صنعت به همکاران برای تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و ارائه مشاوره در زمینه‌های مختلف به اعضا، طی مراجعه حضوری و تلفنی در زمینه‌های فنی، سرمایه‌گذاری، کیفیت و برندسازی و نیروی انسانی نیز از دیگر اقدامات انجمن در سال ۱۴۰۲ به شمار می‌آید.

روغنی همچنین به ارتباط مستمر با تشکل‌های مرتبط اشاره و بیان کرد: با انجمن واردکنندگان، انجمن ورق و کارتن و تعامل برای تنظیم کمّی و کیفی بازار، تعاملاتی داشتیم، در ادامه نیز برای ممانعت از ورود کالاهای مشابه ساخت داخل در زمینه کاغذ و مقوا از طریق ایجاد کارتابل فنی در دفتر تخصصی وزارت صمت برای استعلام ساخت داخل و مدیریت واردات و عدم تخصیص ارز به واردات کالای مشابه ساخت داخل اقدام خوبی انجام شده است.


وی افزود: یک نشست تخصصی نیز با حضور اعضا با مدیرکل صنایع سلولزی وزارت صمت درباره مشکلات واردات آخال داشتیم و قرار است این موارد تا حصول نتیجه پیگیری شود.

روغنی با بیان اینکه با کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی نیز رایزنی‌های خوبی انجام شده است، گفت: برای پیگیری حل مشکلات اعضا با کمیسیون‌های حقوقی، گمرک، صنایع، پولی و بازار سرمایه، توسعه پایدار و محیط زیست تعامل داشتیم؛ همچنین مذاکره و پیگیری مستمر با معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای افزایش تولید کاغذ تحریر در سال ۱۴۰۱ برای شرکت‌های مرتبط نیز انجام شده است.

همچنین در ادامه امیرسامان اسفندیاری، خزانه‌دار سندیکا، به ارائه صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ پرداخت و مهران ابول‌نژادیان، بازرس سندیکا نیز گزارشی از عملکرد سندیکا ارئه کرد.

انتخاب اعضای جدید هیئت‌مدیره

در پایان این مجمع نیز رای‌گیری اعضای هیئت‌مدیره انجام شد و طی آن براساس رای‌گیری به ترتیب آرا، ابوالفضل روغنی گلپایگانی، امیرسامان اسنفدیاری، ابراهیم‌زاده، سیدابوطالب مومنی، علی برزن، ویکتوریا شیدایی و مجید عکاف‌زاده به‌عنوان اعضای اصلی هیئت‌مدیره سندیکا و مهدی جعفری و سیدرضا فتحعلی‌خانی به‌عنوان اعضای علی‌البدل سندیکا انتخاب شدند.

همچنین مهران ابول‌نژادیان به‌عنوان بازرس اصلی و سیامک ساکت در سمت بازرس علی‌البدل برگزیده شدند.

پیش از این ابوالفضل روغنی گلپایگانی به‌عنوان رئیس، امین ابراهیم‌زاده، نایب‌رئیس اول هیئت‌مدیره، حسین پایداری، نایب‌رئیس دوم هیئت‌مدیره، ویکتوریا شیدایی، سیدابوطالب مومنی، علی برزن و امیر سامان اسفندیاری به‌عنوان اعضای هیئت‌مدیره و مهران ابول نژادیان به‌عنوان بازرس در سندیکا فعال بودند.

به گزارش ایبنا؛ سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا به منظور ساماندهی امور مربوطه و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره‌برداری بیشتر از سرمایه‌گذاری و تولید، استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست‌اندرکاران و به هنگام کردن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در اینگونه موارد، حمایت از بهبود فضای کسب و کار و پاسخ گویی به مشکلات و نارسائی‌ها در چارچوب قوانین موضوعه کشور و دفاع از حقوق و منافع مشروع و قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی عضو، به استناد بند (ک) ماده (۵) قانون تشکیل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و ماده (۵) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مطابق با مفاد زیر تشکیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها