چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
شناخت، شرط ورود به بازار جهانی کتاب است

رئیس هیئت‌مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان گفت: کارگاه‌های آشنایی با بازار جهانی کتاب کودک و نوجوان با هدف آمادگی برای حضور در جلسه گرنت ادامه دارد.

فتح‌الله فروغی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره برگزاری کارگاه «آشنایی با بازار جهانی کتاب کودک و نوجوان» اظهار کرد: انجمن ناشران کتاب کودک و نوجوان با هدف آشنایی و شناخت ناشران ایرانی با مقتضیات و الزامات کتاب کودک ونوجوان در بازار کشورهای مختلف جهان، جلساتی را برگزار خواهد کرد. نخستین جلسه از این کارگاه‌ها دوشنبه (۲۹ مردادماه) برگزار شد.

وی با بیان اینکه در نخستین نشست از کارگاه آشنایی با بازار جهانی کتاب کودک و نوجوان با حضور تعدادی از ناشران برگزار و درباره دو حوزه جغرافیایی چین و کشورهای عرب‌زبان، تبادل نظر شد.

رئیس‌هیئت‌مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این کارگاه در ابتدا با الزامات و مبانی نظری بازار جهانی کتاب کودک و نوجوان در کشور چین و کشورهای عرب‌زبان آشنا شدند و در نیمه دوم این کارگاه در دو گروه جداگانه، شرکت‌کنندگان از طریق دانش‌های دریافت‌شده و کتاب‌هایی که انتخاب کردند، گزارش می‌دادند، چرا این کتاب‌ها در بازار این کشورها می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

فروغی با تاکید براینکه هدف انجمن ناشران کتاب کودک نوجوان استمرار برگزاری کارگاه‌های آشنایی با بازارهای جهانی کتاب کودک و نوجوان است، اظهار کرد: امیدواریم تا قبل از برگزاری جلسه گرنت که آبان‌ماه قرار است برگزار شود، با برگزاری جلسات، آمادگی بیشتری کسب کنیم.

وی افزود: امیدواریم چند جلسه از کارگاه‌های آشنایی با بازار جهانی کتاب کودک و نوجوان را حداقل تا پیش از برگزاری جلسه گرنت برگزار کنیم. این رویداد، نخستین اتفاق در این بخش (ترجمه) در کشور ایران است و ان‌شاالله عملیاتی خواهد شد.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان عنوان کرد: از دیگر اهداف برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با بازار جهانی کتاب کودک و نوجوان این است که ناشران بفهمند تولیداتشان در کدام بازار جهانی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

فروغی با تاکید بر استمرار و تقویت این قبیل نشست‌های آشنایی با بازار جهانی کتاب برای ناشران ایرانی گفت: نتیجه افزایش این نشست‌ها و تبادل نظر ناشران کمک و زمینه‌سازی برای حضور کتاب کودک و نوجوان ایرانی در بازار جهانی است.

به گزارش ایبنا؛ نخستین نشست تخصصی «شناخت بازارهای جهانی کودک و نوجوان» با حضور احمد ذوعلم، مدیر آژانس ادبی دایره مینا، مریم رونق، کارشناس نشر، علیرضا نوری‌زاده، معاون کمیته ناشران خارجی نمایشگاه کتاب تهران و فتح‌الله فروغی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان، دوشنبه (۲۹ مردادماه) در انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان برگزار شد. در این نشست بازار کتاب دو کشور چین و کشورهای جهان عرب بررسی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها