سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
راه‌اندازی فرهنگسرای کتاب و شعر و ادب در یزد

یزد – سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد از راه‌اندازی فرهنگسرای کتاب با همکاری انجمن شعر و ادب یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، حجت الاسلام سید ناصر حیدری امروز سه شنبه در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد از راه‌اندازی فرهنگسرای کتاب و شهر و ادب در شهر یزد خبر داد.

وی افزود: در راستای افزایش سرانه فرهنگی در سطح شهر یزد سعی کرده‌ایم پروژه‌های زیرساختی را دنبال کنیم که نمونه آن در زمینه فرهنگسراها است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: ما در محلات شهر یزد علاوه بر توجه به مساجد و تکایا به بحث فرهنگسراها نیز توجه ویژه‌ای داشته‌ایم و هدف نیز توجه به امر فرهنگ و خانواده است.

حجت الاسلام حیدری ادامه داد: فرهنگسرای کتاب را با همکاری انجمن شعر و ادب استان راه‌اندازی کردیم و سعی داریم تا به محلی برای حضور اهالی شعر و ادب در استان باشد تا همگرایی و هدفمندی را در این حوزه داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات زیرساختی دیگر در سطح شهر یزد گفت: بیش از ۳۵ معبر در دستور کار بوده و در حال اجرا است که برخی از این معابر سابقه بیش از ۲۰ سال دارد که به سرانجام رسیده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: اماکن ورزشی در این دوره و سرانه‌های فرهنگی بسیار گسترش پیدا کرده و مورد توجه قرار گرفته است که طبق استانداردها ۲۰ تا ۲۵ متر برای هر نفر در نظر گرفته می‌شود که در شهر یزد در ابتدای شورا ۱۳ متر مربع بود ولی الان به ۱۶ متر مربع رسیده که ۹۶۵ هکتار فضای سبز داریم.

وی با اشاره به فضای ورزشی گفت: ما در شهر یزد تا قبل از ۱۴۰۰ تعداد ۱۱ مجموعه ورزشی و یک مورد خانه ورزش داشتیم ولی الان ۳۱ مورد را اضافه کرده‌ایم و هشت مورد خانه ورزش نیز به آن اضافه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط