یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
بیمه نویسندگان و هنرمندان فاقد بیمه در صندوق بیمه روستائیان و عشایر

یزد - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد با اشاره به مزایای این بیمه در بازنشستگی گفت: نویسندگان و هنرمندان فاقد بیمه می‌توانند در صندوق روستائیان و عشایر بیمه شده و بازنشسته شوند.

محمد جواد رحیمی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به تلاش در راستای پوشش افراد فاقد بیمه در استان گفت: هدف ما بهره‌مندی و پشتیبانی از افراد فاقد بیمه است تا بتوانند آینده خود را به خوبی پشتیبانی کنند.

وی با اشاره به بیمه کشاورزان، روستایی و عشایر گفت: در دولت سیزدهم خدمات خوبی را در این صندوق شاهد بودیم که ۴۵ اقدام راهبردی در این مسیر انجام شد که برای اولین بار دنبال شد.

وی افزود: برنامه راهبردی پنج ساله برای نخستین بار با هدف افزایش پایداری و بیمه شدگان، محاسبات در راستای پایداری صندوق و افزایش از سه سال به ۲۰ سال، افزایش بیمه شدگان معادل ۱۶ سال گذشته، تسهیلات بانکی به مستمری بگیران وییمه شدگان، افزایش بیش از ۲۵۰ درصدی سطوح درآمدی، توجه ویژه به مادران سه فرزند و بیمه رایگان آن‌ها از جمله این اقدامات در این سه سال بوده است.

رحیمی نسب با اشاره به بیمه رایگان مادران دارای سه فرزند گفت: ظرف سه روز هشت هزار نفر از مادران سه فرزندی استان بیمه شدند و هر مادری که دارای سه فرزند هستند می‌توانند بیمه شوند و فرزند آخر آن‌ها از سال ۹۶ به بعد به دنیا آمده باشند می‌توانند ثبت نام کرده و به صورت رایگان بیمه شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد با اشاره به شرایط بیمه صندوق روستائیان و عشایر بیان کرد: افراد فاقد بیمه از سن ۱۸ تا ۵۰ سال و تابعیت ایرانی به عنوان شرایط اصلی بیمه روستاییان هستند.

وی گفت: ۷۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند که بازنشستگی، فوتی و انتقال سوابق به عنوان مزایای اصلی آن است.

رحیمی نسب با اشاره به توجه به افراد فاقد بیمه در قشر نویسندگان و هنرمندان گفت: ما می‌توانیم به تمامی اقشار به ویژه نویسندگان و هنرمندانی که در جایی بیمه نیستند خدمات‌رسانی کنیم و برای آن‌ها در هشت گروه و پله، بیمه در نظر بگیریم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد ادامه داد: این افراد می‌توانند بیمه خود را پرداخت کنند و زمانی که توانستند در بیمه‌های دیگر سابقه خود را پرداخت کنند این سابقه بیمه روستائیان را منتقل کرده و به بازنشستگی خود اضافه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط