چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
۲ اثر شناخته‌شده شاهرخ مسکوب تجدید چاپ شدند

«سوگ سیاوش» و «افسانه‌های تبای» دو اثر شناخته‌شده زنده‌یاد شاهرخ مسکوب، با طرح جلد جدید و تغییر نشر، از سوی انتشارات گستره عرضه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «سوگ سیاوش؛ در مرگ و رستاخیز» نخستین‌بار در سال ۱۳۵۰ منتشر شد و از آن زمان به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های مسکوب تبدیل شد و تا امروز نیز این کتاب جزو آثار مهم در زمینه شاهنامه‌پژوهی است.

این کتاب، علاوه بر زیبایی‌های ادبی و پژوهشی، دارای تحلیل‌های عمیق و فلسفی از اساطیر و شخصیت‌های افسانه‌یی و حماسی ایرانِ کهن دارد که بر ارزش کتاب افزوده است. این اثر شامل مقدمه نویسنده و سه فصلِ غروب، شب و طلوعِ سیاوش و فرزندنش کیخسرو است.

«سوگ سیاوش» اثر شاهرخ مسکوب با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۵۰ هزار تومان از سوی نشر گستره منتشر شده است.

«افسانه‌های تبای» از ترجمه‌های شناخته‌شده شاهرخ مسکوب است که در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ منتشر شد. کتاب مجموعه‌ای متشکل از سه نمایشنامه «ادیپوس شهریار»، «ادیپوس در کلنوس» و «آنتیگونه» سوفوکلس، تراژدی‌نویس یونان باستان است. هر سه نمایشنامه بر اساس اسطوره خاندانِ لابداسیدها نوشته شده و دوره‌ای از سرگذشت افسانه‌یی خاندانِ شاهیِ شهر تبای را بازنمایی می‌کند.

«افسانه‌های تبای» اثر سوفوکلس با ترجمه شاهرخ مسکوب، با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۵۰ هزار تومان از سوی نشر گستره منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها