دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
مجید طوبیا از جسورترین نویسندگان مصری است

ایلام -سیدمهدی حسینی‌نژاد مترجم جوان ایلامی گفت: «مجید طوبیا» از جسورترین نویسندگان مصری است.

سیدمهدی حسینی‌نژاد، نویسنده و مترجم زبان و ادبیات عرب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام با اشاره به انتشار نوبت دوم کتابش گفت: مجید طوبیا از جسورترین نویسندگان مصری است و آثاری متفاوت و سیاسی و اجتماعی نوشته و منتشر کرده است.

حسینی‌نژاد ادامه داد: مجید طوبیا نویسنده و روزنامه‌نگار توان‌مند مصری در نوشتن رمان «همین اینان» از تکنیک پست مدرن استفاده کرده است.

وی ادامه داد: این اثر را در سال ۱۴۰۰ ترجمه کردم و نشر شانی آن را منتشر کرد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و به تازگی این نشر این کتاب را در نوبت دوم چاپ، در ۱۲۸ صفحه چاپ و منتشر کرده است.

مترجم کتاب پناهندگی در وطن ادامه داد: مجید اسحاق طوبیا نویسنده و روزنامه‌نگار مصری، متولد ۱۹۳۴ است و از او بیش از ۱۲ کتاب در قالب‌های مجموعه داستان، رمان، نمایش‌نامه و مقاله به چاپ رسیده. وی در سال‌های ۱۹۷۹ و ۲۰۱۴ جایزه ملی ادبیات مصر و در سال ۱۹۷۹ مدال افتخار علوم و فنون مصر و جایزه ملی مجلس فرهنگی مصر را دریافت کرده است.

به گزارش ایبنا؛ نشر شانی رمان «همین اینان» نوشته مجید طوبیا نویسنده و روزنامه‌نگار مصری به ترجمه سیدمهدی حسینی نژاد، در نوبت دوم در سال ۱۴۰۳ در ۱۲۸ صفحه و به قیمت ۱۰۰ هزار تومان چاپ و منتشر کرده است.

سیدمهدی حسینی‌نژاد، نویسنده و مترجم، متولد ۱۳۶۴ در ایلام و دبیر آموزش و پرورش و دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی و مترجم رسمی است و تاکنون کتاب‌های: حر ریاحی (عبدالزراق عبدالواحد)، خاطرات سگ عراقی (عبدالهادی سعدون) پناهندگی در وطن (حسن‌علی بطران)، خانواده لعنتی یعقوب (معمر قذافی)، شاعری که نامه هایش به وطن نمی رسد. (عدنان الصائغ)، خاطرات زن مطلقه (بیطار هیفا)، در بازار اسیران (دنیا میخاییل)، دل گفته‌های دانش‌آموزان با شخصیت‌های کربلا، نیمکتی برای دو نفر و نصفی (گزیده داستانک دانش‌آموزی)، هر کسی به زبان خودش می‌میرد.سایه‌های تن (سعد محمد رحیم) و خالکوبی پرنده (دنیا میخائیل) از او چاپ و منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها