پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
ادای احترام به مقام شامخ شیخ‌الرئیس ابوعلی‌سینا

همدان - همزمان با روز همدان مسئولان همدانی به مقام شامخ شیخ‌الرئیس ابوعلی‌سینا ادای احترام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، صبح پنج‌شنبه یکم شهریور ماه در روز ملی همدان و روز پزشک، مسئولان کشوری و استان همدان و پزشکان به مقام ابوعلی‌سینا ادای احترام کردند.

بوعلی‌سینا نگاه عارفانه‌ای به دنیا دارد

نماینده ولی فقیه در استان همدان در آیین گرامیداشت روز پزشک در محوطه آرامگاه بوعلی سینا با اشاره به ذخایر ارزشمند اندیشه و علم در شهر همدان اظهار کرد: امروز روز همدان و روز پزشک است و با توجه به ثبت جهانی تپه هگمتانه گرامیداشت این مناسبت‌ها برای استان همدان بسیار ارزشمند است.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با بیان اینکه پزشکی از شریف‌ترین علوم است عنوان کرد: بر اساس آیات و روایات، پزشک باید بصیر و مورد وثوق باشد چون علاوه بر مهارت، معرفت به مخاطب و انسان‌شناسی نیز باید در وجود او متبلور باشد که بوعلی‌سینا از این ویژگی‌ها بسیار غنی بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بوعلی‌سینا صرفاً پزشک نیست و نگاه عارفانه‌ای به دنیا دارد، افزود: ابن‌سینا هم به جسم و هم به صفات برجسته بشری به ویژه فکر و اندیشه بیمار توجه می‌کند و خدا را شاکریم که جامعه ما از وجود پزشکان متدین و دغدغه‌مند بهره‌مند است.

وی با بیان اینکه عمر وقتی برکت دارد که ارتباط با بیمار، اخلاق‌محور باشد، عنوان کرد: باید از پزشکان و پرستارانی که بسیاری از زحمات بیماران بر دوش آنهاست، یاد کرد که هماره با همت و شفقت، بار حوزه درمان را به دوش می‌کشند.

شعبانی با اشاره به اینکه طب سینوی مبتنی بر پیشگیری است نه درمان و امید است مجموعه دانشگاه علوم پزشکی همدان در تداوم و تعمیق این موضوع هم مثل گذشته گام بردارد گفت: توجه بیشتر به حوزه پیشگیری، بار مشکلات حوزه درمان را خواهد کاست و این محور مهمی است که باید بیشتر به آن توجه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همدان از جمله استان‌هایی است که در مسیر اربعین قرار دارد و ۱۷۰ موکب در استان ارائه خدمت می‌کنند و حال و هوای اربعین در موکب‌ها جریان دارد و این خدمتگزاری در مسیر زیارت اباعبدالله اتفاق ارزشمندی است و از متولیان امر برای حمایت از این جریان قدردانی می‌کنم.

ثبت روز همدان در تقویم ملی اقدام ارزنده‌ای است

استاندار همدان نیز ضمن تبریک روز همدان گفت: همگرایی همه دستگاه‌ها باعث ایجاد این اتفاق مبارک شد و هگمتانه به ثبت جهانی رسید و یادگاری ارزشمندی از دولت سیزدهم برای استان به یادگار ماند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: یک هزار و چهارصد میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور شهید به استان محقق شد و پروژه‌های متعددی از این قِبَل به بهره‌برداری و افتتاح رسید که یکی از این پروژه‌های مهم و اثرگذار، بیمارستان کودکان اکباتان بود که جا دارد برای تلاش و همتی که در افتتاح این پروژه و دیگر پروژه‌های ارزشمند حوزه سلامت صورت گرفت، قدردانی کرد.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی و افتتاح ۲۴ پروژه بهداشتی درمانی در سطح استان طی روزهای آتی در ایام هفته دولت، اظهار کرد: همدان با توجه به ظرفیت‌های بالای حوزه پزشکی مایه مباهات و افتخار است و پروژه‌ها و پتانسیل خوبی نیز در حوزه بهداشت و درمان فراهم آمده است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه انتقال آب به استان در بحران کم‌آبی بسیار ارزشمند بود و امسال هیچکس کمبود آب احساس نکرد خاطرنشان کرد: این اقدامات ارزشمند با همت مدیران و تلاش نمایندگان در این استان رقم خورده که اقدامات ارزشمندی است.

استاندار همدان یادآور شد: با تلاش دولت مردمی و شورای فرهنگ عمومی، ثبت روز همدان در تقویم ملی انجام شد و ثبت جهانی هگمتانه نیز فضای مناسبی برای تداوم فعالیت‌های گردشگری فراهم کرده که در بین ۱۹۰۰ اثر تاریخی، جایگاه هگمتانه بسیار ویژه است.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای تداوم مسیر گردشگری سلامت، پتانسیل ویژه‌ای در استان وجود دارد گفت: زمین بیمارستان هزار تختخوابی شهر همدان و بیمارستان چهارصد تحتخوابی شهر ملایر مشخص شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها