جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱
موکب «میهمانان کوچک امام حسین (ع)» در زنجان دایر می‌شود

زنجان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: در قالب برنامه قصه‌گویی و تئاتر؛ موکب «میهمانان کوچک امام حسین (ع)» دایر می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: غرفه کانون پرورش فکری در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی امسال نیز همچون سالهای قبل به فعالیت خود ادامه می‌دهند و خدمات فرهنگی را به کودکان و نوجوانان ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد: این موکب همزمان با روز اربعین حسینی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان موکبی با عنوان «میهمانان کوچک امام حسین (ع)» در مسیر راهپیمایی جا ماندگان اربعین دایر خواهد شد.

عیسی خانی افزود: این موکب ویژه اعضای کانون‌های استان زنجان و همچنین کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این مراسم دایر می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان افزود: در همین راستا سفیران کودک و نوجوان اربعین در مسیر پیاده روی اربعین و موکب‌های مستقر در مسیر حضور خواهند داشت و دست سازه‌های تولید شده توسط کودکان و نوجوانان مستعد استان تولید شده را به شرکت کنندگان اهدا می‌کنند.

وی قصه گویی واقعه عاشورا، معرفی شخصیت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت علی اکبر (ع) و حضرت زینب (س)، ایستگاه ادبی و ایستگاه نقاشی را از جمله فعالیت‌های این موکب عنوان کرد و گفت: انتقال پیام‌های واقعه عاشورا و اربعین حسینی با محتوای مناسب به کودکان و نوجوانان از جمله اهداف کانون در این موکب است.

عیسی خانی نقاشی خلاق، قصه‌گویی، نقالی، نمایش خلاق، سرود، تئاتر عروسکی و دیگر برنامه‌های متنوع در حوزه کودک و نوجوان را از جمله مهم‌ترین رویدادهای این برنامه فرهنگی و هنری برشمرد و گفت: برنامه‌های متنوعی برای کودکان و نوجوان عزیز در مسیر این رویداد مهم تدارک دیده شده است تا در مدت زمانی که در این مراسم حضور دارند، هم سرگرم باشند و هم بتوانند از لحاظ محتوایی از این رویداد بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط