شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱
«داستان یک مریخ‌نورد» منتشر شد

نشر دوک، کتاب «داستان یک مریخ‌نورد» نوشته جاسمین وُرگا با ترجمه معصومه شیخی را برای کودکان بالای ۹ سال منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا رمان «داستان یک مریخ‌نورد» داستانی علمی‌تخیلی درباره یک ربات و یک دختر ۱۲ ساله است. رزیلی یِنس یک ربات مریخ‌نورد است که در این کتاب به اختصار رِز نامیده می‌شود. رز برای کاوش روی مریخ توسط دو مهندس به نام رانیا و زندر ساخته شده است. ربات‌ها احساس انسانی ندارند؛ ولی رز به خاطر اشتباه محاسباتی مانند انسان‌ها از احساس و عاطفه برخوردار است. دوستش جرنی که او هم ربات مریخ‌نورد است، مدام به رز هشدار می‌دهد که ربات‌ها نباید احساسات انسانی داشته باشند.

از روزی که رز ساخته می‌شود سوفی دختر ۱۲ ساله رانیا شروع به نوشتن نامه برای او می‌کند و کارهای روزانه، غم‌ها و شادی‌های زندگی‌اش را با رز به اشتراک می‌گذارد. بالاخره روز پرتاب فرا می‌رسد و رز را همراه پهپاد هلیکوپتری کوچکی به نام فلای، به سوی مریخ می‌فرستند و جرنی برخلاف تصور خودش، روی زمین باقی می‌ماند. رز و فلای ۹ ماه در راه هستند تا به مریخ برسند. در آنجا ماهواره‌ای به نام گاردین هم هست. بین رز، فلای و گاردین رابطه‌ای دوستانه شکل می‌گیرد. به زودی مأموریت رز برای پیداکردن مریخ‌نورد دیگری که سال‌ها پیش در طوفان شن در مریخ مدفون شده است، آغاز می‌شود. رز اما دوست دارد بیشتر مریخ را بگردد و لذت اکتشاف ناشناخته‌ها، آسمان مریخ و ستاره‌ها را با دانشمندان ناسا به اشتراک بگذارد.

اگر به فضا، دانشمندان ناسا یا به‌طور کلی رمان‌های علمی‌تخیلی علاقه دارید، رمان «داستان یک مریخ‌نورد» چیزهای زیادی درباره اهمیت دوستی، خانواده، استقامت، شجاعت، رویارویی با ترس‌هایتان، باور به خودتان، عشق، هرگز تسلیم نشدن، مرگ و بسیاری موارد دیگر را به زبانی بسیار ساده اما عمیق در این ژانر برای شما بیان می‌کند.

اطلاعات بیشتر:

نشر دوک (واحد کودک و نوجوان انتشارات مشاوران آموزش)، کتاب «داستان یک مریخ‌نورد» به قلم جاسمین وُرگا با ترجمه معصومه شیخی را در ۲۴۶ صفحه و به بهای ۲۵۰ هزار تومان برای نوجوانان بالای ۹ سال منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها