دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
«خورشیدی در صحرای ترکمن» اثر یوسف قوجق منتشر شد

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب «خورشیدی در صحرای ترکمن» نوشته یوسف قوجق با تصویرگری نجلا مهدوی‌اشرف را برای کودکان بالای ۹ سال منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «خورشیدی در صحرای ترکمن» از زبان آیلار دختری قالی‌باف است که در یک روستای ترکمن‌نشین زندگی می‌کند. این داستان شیرین کودکانه علاوه بر آشنایی کودکان با فضای روستایی ترکمن‌صحرا، به نکوهش عمل دروغگویی نیز می‌پردازد. تصویرگری‌های کتاب «خورشیدی در صحرای ترکمن» نامزد دریافت جایزه در نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان و فینالیست جشنواره تصویرگری بولینا شده است.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

«بی‌بی که رفت، آیلار حس کرد چیزی روی شانه‌ی چپش سنگینی می‌کند. یاد حرف مادرش افتاد که می‌گفت: «روی شانه‌ی هر آدمی، دو فرشته نشسته است. فرشته‌ی سمت راست کارهای خوب را می‌نویسد و فرشته‌ی سمت چپ، کارهای بد را.»

آیلار حس کرد با دروغی که گفته، فرشته‌ی شانه‌ی چپش، دست به قلم شده. او حتی جیک‌جیک جوجه پرستوها را هم جور دیگری شنید.

بلند شد و رفت داخل حیاط. پوست خربزه‌ای انداخت جلوی غازها و اردک‌ها. چند مشت ارزن هم برای مرغ‌ها و خروس‌ها ریخت. تعجب کرد. رفتارشان مثل همیشه نبود؛ چون هیچ‌کدامشان به طرفش نیامدند غازها با گردن‌های باریکشان به طرفش نیامدند. غازها با گردن باریکشان، به طرفش پر نکشیدند. انگار آن‌ها هم فهمیده بودند که آیلار دروغ گفته و قالیچه را به تنهایی نبافته است.»

اطلاعات بیشتر:

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب «خورشیدی در صحرای ترکمن» به قلم یوسف قوجق با تصویرگری نجلا مهدوی‌اشرف را در ۲۴ صفحه مصور رنگی و به بهای ۵۰ هزار تومان برای گروه سنی نونهال (کودکان بالای ۹ سال) منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط