چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴
علاقه‌مندان به شرکت در سوگواره «ترسیم عشق» فراخوان شدند

گیلان- معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، علاقمندان را به شرکت در سوگواره «ترسیم عشق» دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، قاسم مصفا، ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان گیلان، هدف از برگزاری سوگواره یاد شده را ایجاد گفتمان رسانه‌ای در ابعاد اجتماعی و فرهنگی اربعین، شناسایی ظرفیت‌های اربعین به عنوان الگوی فرهنگی اقتصادی از طریق رسانه‌های مکتوب و مجازی، تبیین نقش پیاده‌روی اربعین در ارتباطات بین فرهنگی و ایجاد همگرایی بین مسلمانان عنوان کرد.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، آیین‌های حسینی را یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین مراسم جمعی و اجتماعی شیعیان خواند و گفت: آیین پیاده‌روی اربعین حسینی به عنوان پدیده ای فرا ملی، تاریخی و فرا مذهبی، جلوه یکدلی در یک اجتماع جهانی را به نمایش می گذارد ضمن اینکه وحدتی که حول محبت امام حسین (ع) شکل می گیرد، بیانگر آن است که چگونه این رویداد معنوی می‌تواند خرده گفتمان‌های مختلف را در یک فضای گفتمانی واحد گرد هم جمع کند.

وی ادامه داد: رسانه به عنوان گسترده‌ترین شبکه ترویجی می تواند در معرفی اهل بیت (ع) از دریچه این رویداد فرهنگی جهان اسلام نقش آفرین باشد.

مصفا در ادامه به شرایط برگزاری جشنواره «ترسیم عشق» نیز اشاره و بیان کرد: پدیدآورندگان می توانند آثار خود را در پنج قالب خبر، تیتر، یادداشت، گزارش خبری یا تصویری و عکس حداکثر سه اثر انتشار یافته در نشریات مکتوب و مجازی دارای مجوز در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۷ شهریور ماه جاری به دبیرخانه سوگواره «ترسیم عشق» واقع در رشت، خیابان حافظ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، واحد امور فرهنگی ارسال کنند.

وی اظهار داشت: عکس‌های ارسالی در صورت راهیابی باید بصورت فایل اصلی با کیفیت مطلوب و فرمت jpg با وضوح ۳۰۰ dpi در قالب لوح فشرده و یا پست الکترونیکی به دبیرخانه ارسال شوند.

مصفا یادآور شد: سوگواره «ترسیم عشق» با محوریت اربعین و گفتمان تمدنی شیعه، اربعین، غزه و فرهنگ مقاومت، اربعین و توسعه امنیت پایدار، اربعین، پیوستگی و انسجام امت اسلامی، اربعین تجلی حق‌جویی عدالت طلبی و ظلم ستیزی، اربعین تجلی حجاب و عفاف برگزار و در پایان به نفرات اول تا سوم نیز تندیس، لوح تقدیر و هدیه نقدی اهدا می‌شود.

به گفته معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛ همچنین متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۲۳۲۱۰۹۴ – ۰۱۳ تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها