سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
رویداد هنری خط نگاره‌های حسینی/ هنر خوشنویسی، هنر مضامین عالی است

رویداد هنری خط نگاره‌های حسینی با عنوان «ارادت همچنان باقی است» به مناسبت ایام اربعین سه‌شنبه ۶ شهریور ماه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ رویداد هنری خط نگاره‌های حسینی با عنوان «ارادت همچنان باقی است» به مناسبت ایام اربعین و به همت معاونت هنری و سینمایی این اداره و با همکاری انجمن خوشنویسان استان تهران با حضور اساتید درجه یک خوشنویسی استان، سه‌شنبه ۶ شهریور ماه در گالری رسول مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

هنرمندان و اساتید ممتازی از جمله حسن نوروزنیا، علی گنجی، هانی شرار، سیدمحمود ابوالقاسمی، رضا حسینی گرکانی، مصطفی علیپور شبستری، امیرعباس نصیری، احمد شفیعی‌ها در این رویداد یک روزه حضور داشتند و به خلق آثار خوشنویسی گزیده‌هایی از اشعار ادبیات فارسی در مدح حضرت سیدالشهدا علیه السلام با خطوط شکسته، شکسته نستعلیق، ثلث، نسخ و نقاشی خط پرداختند.

محمد خراسانی‌زاده مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از این رویداد با بیان اینکه هنر خوشنویسی مبتنی بر مفاهیم عالی تعریف شده است، اظهار داشت: ویژگی هنر خوشنویسی این است که نمی‌تواند به مضامین فرودست بپردازد. هنر خوشنویسی ایرانی همواره یا به قرآن و روایات پرداخته است و یا به اشعار و ادبیات فاخر و پرمعنا، از این جهت زمانی که درباره خوشنویسی صحبت می‌شود باید منتظر یک مفهوم و مضمون عالی باشیم.

خراسانی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر در نیمی از استان‌ها رویدادهای مشابهی در حوزه خوشنویسی، عکاسی و سایر رشته‌های هنرهای تجسمی برگزار می‌شود، در این ایام هنرمندان حوزه‌های مختلف هنرهای تجسمی در مواکب مرزی حضور داشتند و اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها