سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
نمایشنامه «حوالی سنت کلر» منتشر شد

نمایشنامه «حوالی سنت کلر» نوشته شهرام گوهردهی در نوبت اول 1403 با 81 صفحه به قیمت 170 تومان به همت انتشارات افراز منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا نمایشنامه «حوالی سنت کلر» نوشته ی شهرام گوهردهی در نوبت اول ۱۴۰۳ با ۸۱ صفحه به قیمت ۱۷۰ تومان به همت انتشارات افراز منتشر شد.

نمایشنامه «حوالی سنت کلر» با موضوع اصلی سینما و تئاتر همچنین موضوع فرعی نمایشنامه و فیلم‌نامه برای علاقه‌مندان به این حوزه و موضوعات با مقدمه‌ای از محمد یعقوبی گردآوری شده است.

شهرام گوهردهی نمایش‌نامه‌نویسی را با حضور در کارگاه‌های من آغاز کرد، اما فضای آثارش به‌وضوح از نمایش‌نامه‌های من متمایز است. از اینکه او توانسته به این سرعت صدای خاص خود را پیدا کند و در جامعه کوچک ایرانیان تورنتو به شهرت برسد، تحسینش می‌کنم. اکنون با چاپ و انتشار نمایش‌نامه‌هایش در ایران، دوستداران تئاتر می‌توانند با این صدای تازه آشنا شوند.

این نمایش‌نامه‌ها قابلیت بالایی برای به صحنه رفتن دارند. با طنز ظریف و نگاهی نکته‌سنج، این آثار با تعداد کم بازیگران به‌راحتی قابل اجرا هستند. برای کارگردانان تئاتر ایران که به دنبال نمایش‌نامه‌های تازه و متفاوت می‌گردند، این آثار فرصتی ارزشمند به شمار می‌روند.

در ادامه بخشی از مقدمه‌ی نمایشنامه «حوالی سنت کلر» به قلم محمد یعقوبی را می‌خوانیم: «آپارتمان او کمتر از صد متر با ایستگاه فاصله دارد، اما او همیشه این مسیر کوتاه را با سرعتی عجیب می‌دود تا به خانه برسد؛ گویی چیزی از پشت سر او را تعقیب می‌کند. چه چیزی می‌تواند یک دختر جوان را این‌چنین از پشت سرش بترساند؟ همه‌ی ما در پشت سر خود یک چیز مشترک داریم: گذشته. گذشته چیزی نیست که بتوان آن را تغییر داد یا پاک کرد؛ گذشته همیشه پشت سر ماست.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها