جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
سی‌ونهمین کنگره بین‌المللی کتاب برای نسل جوان آغاز به کار کرد

سی‌ونهمین کنگره دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) در شهر تریست ایتالیا آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) سی‌ونهمین کنگره دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) در شهر تریست ایتالیا آغاز به کار کرد.

در این کنگره ده‌ها سخنران از کشورهای مختلف به ارائه پژوهش‌ها و دیدگاه‌های خود در زمینه ادبیات کودک و نوجوان خواهند پرداخت.

دو نشست جوایز جهانی «آی رید» و «آساهی» هم در این کنگره برپا خواهد شد. همچنین در این کنگره پنج قاره از جمله کشورهای آسیایی ژاپن، کره جنوبی، چین، اندونزی، سنگاپور، هند، پاکستان، ایران و فلسطین اشغالی به سخنرانی خواهند پرداخت.

هفت سخنران ایرانی به نام‌های مهدی محمدی، رامینه رضازاده، محدثه بیگدلی، راحله کریمیان، حدیثه حیدری، زهرا سیدی و پوریا گل‌بابایی با سه مقاله نیز در کنگره حضور یافته‌اند. همچنین طبق سایت کنگره مقالات چهار ایرانی دیگر به نام‌های حسین تولایی، فرزانه رحمانی، پیوند فرهادی و سیدعلی کاشفی خوانساری پذیرفته شده اما در کنگره حضور ندارند.

کنگره دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان با شعار «به انقلاب بپیوندید! به همه کودکان کتاب خوب بدهید!» از ۲۹ آگوست تا اول سپتامبر (۸ تا ۱۱ شهریور ۱۴۰۳) در شهر تریست در شمال شرق ایتالیا در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها