شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
چگونه نویسنده شویم؟

لرستان - نویسنده و شاعر لرستانی در ویژه‌برنامه «گردش کتاب، پویش کتاب در شهر کتاب» با ارائه پیشنهادهایی به کودکان و نوجوانان گفت که چگونه نویسنده شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، کیانوش کشوری روز شنبه در ویژه‌برنامه فرهنگی ادبی «گردش کتاب، پویش کتاب در شهر کتاب» در راستای توسعه و ترویج کتابخوانی و طرح همه جا با کتاب که به همت مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۴ خرم‌آباد با حضور اعضا، مربیان و نویسنده و شاعر لرستانی در شهر کتاب خرم‌آباد برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از اجرای این طرح گفت: با مطالعه، اندوخته‌ها، دانش و بینش و هنر انسان افزایش پیدا می‌کند و پس از آن افراد علاقه‌مند می‌توانند به عنوان نویسنده و شاعر فعالیت کنند.

مطالعه کتاب خوب ما را برای فکر کردن ورزیده می‌کند

وی با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان خوانش کتاب‌ها را بر اساس علاقه خود، انتخاب کنند، عنوان کرد: مطالعه کتاب خوب ما را برای فکر کردن ورزیده می‌کند.

کشوری با اشاره به اینکه حکایت‌های زیادی در شعرهای قدیم برای کودکان نوشته و سروده شده است، افزود: در مجموعه‌هایی مانند گلستان، بوستان و شاهنامه شجاعت، خردورزی، از خود گذشتگی و… برای زندگی بهتر بیان شده است.

چگونه نویسنده شویم؟

اساس شعر تشبیه و تخیل است

این نویسنده وشاعر لرستانی اظهار کرد: اساس شعر، تشبیه و تخیل است و تشبیه یکی از تکنیک‌های مهم در سرودن شعر به حساب می آید.

وی افزود: این روزها در فضای مجازی اطلاعات مختلف و زیادی درباره داستان‌نویسی و سرودن شعر وجود دارد که همه آنها مناسب کودکان و نوجوانان نیستند، به همین خاطر باید به دنبال مرجع درست برای آنها بود و کتاب‌های مختلف را در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یا در مراکز معتبر فروش کتاب با راهنمایی مربیان و استادان انتخاب و مطالعه کرد.

چگونه نویسنده شویم؟

چگونه نویسنده شویم؟

کشوری در پاسخ به سوال نوجوانان درباره اینکه چگونه نویسنده شویم گفت: با مطالعه زیاد و آشنایی با ساختار شعر و داستان، استعداد، عشق و علاقه و کمک گرفتن از اساتید و مربیان کانون پرورش فکری می‌توان در حوزه ادبیات پیشرفت کرد.

چگونه نویسنده شویم؟

در این ویژه‌برنامه رضا داوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان نیز ضمن قدردانی از کیانوش کشوری نویسنده و شاعر هم استانی، کارکنان مجموعه شهر کتاب و برگزارکنندگان این نشست ادبی ابراز امیدواری کرد که در آینده این‌گونه نشست‌ها بیشتر برگزار شود و اعضای کانون با نویسندگان و شعرای فعال در حوزه کودک و نوجوانان استان و کشور بیشتر آشنا شوند.

گلستان‌خوانی و حافظ‌خوانی به صورت فردی و گروهی، معرفی کتاب‌های گلستان، بوستان و پویش‌های کتاب‌محور کانون و طرح همه جا با کتاب از سوی مربیان، گرفتن عکس یادگاری و بازدید از شهر کتاب و گفت‌وگو با کارکنان از جمله برنامه‌های این ویژه‌برنامه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها