سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
«بابا همین‌جاست»؛ روایتی از فقدان پدر و نشان‌های افتخاری که قلب دختر را آرام کرد

کتاب «بابا همین‌جاست» اثر مهشید راقمی از انتشارات پرتقال، توانسته است نشان چهار لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در زمستان ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب به معرفی این کتاب پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا داستان مصور «بابا همین‌جاست» درباره دختری است که پدرش را از دست داده و آرزو دارد او در شب تولدش حضور داشته باشد. مادر با مشاهده حال او و آگاهی از احساس دخترش، تصمیم می‌گیرد راهی زیرکانه برای جبران نبود پدر انتخاب کند. دختر قصه در جشن تولدش وارد دنیای خیال‌انگیزی می‌شود که می‌تواند برای دقایقی پدر را کنار خود احساس کند. پدر او خلبان بوده و هدیه امسال تولد دختر، مدال‌ها و نشان‌های افتخار پدر است که مادر به او می‌بخشد.

موضوع اصلی این کتاب مصور، سوگ و فقدان والدین است. پیام کتاب، راهی برای عبور از این اندوه به بچه‌ها نشان می‌دهد؛ اینکه عزیزی که از دست داده‌ایم در قلب ما زنده است و خیال کمک می‌کند تا از این سختی‌ها کمی آسان‌تر عبور کنیم.

این اولین کتابی است که مهشید راقمی، داستان آن را نوشته و تصاویرش را کشیده است. تصاویر کتاب به پیشبرد داستان کمک می‌کنند؛ چرا که بخشی از محتوای داستان را باید از میان همین تصویرها کشف کرد.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

آن‌روز تولدم بود.

من و مامان کیک پختیم و خانه را خوشگل کردیم. با ذوق زیاد لباسی را که عاشقش بودم پوشیدم و منتظر مهمان‌ها نشستم.

حالا وقت فوت‌کردن شمع‌ها بود...

چشم‌هایم را بستم...

روی کول بابا بودم.

سبیل‌هایش را محکم گرفته بودم تا نیفتم!

اطلاعات بیشتر:

انتشارات پرتقال، کتاب «بابا همین‌جاست» را که مهشید راقمی نوشته و تصویرگری کرده است، در ۳۶ صفحه مصور رنگی و به بهای ۹۹ هزار تومان برای مخاطبان بالای سه سال منتشر کرده است. این اثر به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافته و نشان «۴ لاک‌پشت پرنده زمستان ۱۴۰۰» را دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط