پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
کتاب «والی» منتشر شد/ تألیف جدید مرجان ظریفی برای کودکان

کتاب «والی» نوشته مرجان ظریفی با تصویرگری سمیه محمدی از سوی نشر مهرک منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب مصور «والی» در مورد نهنگی است که با وجود ماهی‌های کوچک دور و برش، احساس تنهایی می‌کند و به همین خاطر، به دنبال تغییر محیط زندگی‌اش، یافتن سکوت و آرامش و پیدا کردن موجودات هم‌جثه خودش است.

او سفری را شروع می‌کند و درنهایت به محیط جدیدی می‌رسد که باز هم شلوغ و پرسروصدا و پر از ماهی‌های کوچک است؛ اما این‌بار والی، نهنگ این داستان، به واسطه پیداکردن دوستی جدید شبیه به خودش در آن محیط، خوشحال است.

پرورش و تقویت مهارت ارتباط مؤثر با دیگران، پرورش و تقویت مهارت کاوشگری، درک ارزش دوستی، تقویت قدرت تحلیل و تفکر و مواجهه با تنهایی، مواردی است که به واسطه خواندن این داستان می‌توانید در مورد آن‌ها با کودکان گفت‌وگو کنید.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

والی و واله باز با هم حرف زدند. کم‌کم ماهی‌های ریز و قشنگ دور و برشان جمع شدند و بازی کردند. والی از دور چند جزیره‌ی زیبا دید. با تعجب پشت سرش را نگاه کرد. او نمی‌دانست کی و چطور با واله از مسیر جاده‌ی سفره‌ماهی‌ها گذشته و بیست‌وچهار کیلومتر به طرف شرق شنا کرده است. والی پرسید: داریم می‌رسیم؟

واله خندید و گفت: بله! راه زیادی نمانده است. والی خندید. همان وقت یک دسته‌ی بزرگِ ماهی‌ریزه رفتند توی دهانش و قایم شدند.

اطلاعات بیشتر:

کتاب «والی» به قلم مرجان ظریفی با تصویرگری سمیه محمدی در ۲۴ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه و به بهای ۹۴ هزار تومان از سوی نشر مهرک (واحد کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر) برای کودکان بالای پنج سال منتشر شده است.

برچسب‌ها

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط