جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
فراخوان سومین دوره جایزه دوسالانه «نقد زرین» منتشر شد

فراخوان سومین دوره جایزه دوسالانه «نقد زرین» از سوی انجمن علمی نقد ادبی ایران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انجمن علمی نقد ادبی ایران با همکاری و حمایت شماری از انجمن‌‏های علمی مردم‏‌نهاد و مراکز دانشگاهی، با هدفِ حمایت و تشویق پژوهش‌های اصیل انتقادی و جریان‌ساز که با رویکرد مدرن به متون ادب فارسی و در قالب مقاله تألیف شده باشند، سومین دوره جایزه دوسالانۀ نقد زرین را در اسفند ۱۴۰۳ برگزار می‌کند.

نخستین و دومین دوره در اسفند ۱۳۹۹ و ۱۴۰۱ برگزار شد. از عموم پژوهشگران دعوت می‌شود مقالات چاپ ‏شده خود را که دارای شرایط شرکت در فرایند جایزه است، به دبیرخانه دائمی جایزه به نشانی‬ jazarrinkub@gmail.com ارسال کنند. علاقه‌‏مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبگاه رسمی انجمن به نشانی http://anjomannaghd.ir/ مراجعه نمایند.

شرایط شرکت در جایزه:

الف. چارچوب شکلی و زمانی: مقالات چاپ ‏شده در بازه زمانی سال‌‏های ۱۴۰۱و ۱۴۰۲ در نشریات علمی دانشگاهی و سایر مجلات معتبر.

ب. شاخص‌های مقالات برتر:

· صورت‏‌بندی متفاوت و جدید از مباحث نظری نقد یا بازخوانی متمایز متن‏ها با هدف نظریه‌پردازی در زمینه نقد ادبی معاصر؛

· بازخوانی نظریه‌‏های نقد کلاسیک غربی و شرقی؛

· معرفی نظریه‏‌های مغفول قدیم و جدید؛

· برابرخوانی مفاهیم نقد: درون‏فرهنگی و برون‏‌فرهنگی؛

· پیشنهاد روش‌های از آنِ خود کردن نظریه‏‌ها، مفاهیم و کاربست آن‏‌ها؛

· تبیین تاریخی نقد ادبی: دگردیسی و گسست.

یادآوری مهم: مقالات برخوردار از ویژگی‌های «اصالت در یافته‌ها، دقت و انسجام، روش متقن و شفافیت در نگارش، و جامعیت در منابع و شاخصیت در نتایج» در اولویت بررسی قرار خواهند گرفت.

پ. میزان جایزه: تندیس و لوح تقدیر انجمن و جایزه نقدی به مقاله برگزیده نخست تا سوم.

ت. فرآیند داوری: دبیر جایزه، دکتر ابراهیم خدایار، عضو هیئت‌مدیره انجمن و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس؛ معاون علمی جایزه، دکتر سیدعلی قاسم‏زاده، عضو هیئت‌مدیره انجمن و استاد دانشگاه بین‌‏المللی امام خمینی (ره) قزوین و دبیر اجرایی جایزه، حسن گوهرپور، منتقد و شاعر و عضو انجمن علمی نقد ادبی ایران است. مقالات برای ارزیابی به مجموعه‌‏ای گسترده از داوران متخصص سراسر ایران در کارگروه‌‏های تخصصی تشکیل‏ شده از سوی انجمن ارسال و پس از دریافت نتایج و جمع‏‌بندی، نامزدهای دریافت جایزه در صحن هیئت‌مدیره انجمن انتخاب خواهند شد.

ث. حامیان: انجمن علمی نقد ادبی ایران برای حمایت از معرفی اندیشه انتقادی ملیِ نهفته در میراث ادب فارسی و گسترش آن به مراکز علمی همسو در ایران و جهان، از همه نهادهای علمی فرهنگی و مراکز دانشگاهی برای مشارکت در این رویداد علمی دعوت به همکاری می‏‌کند.

ج. حامیان و همکاران ویژه: دانشگاه‏‌های تربیت مدرس، لرستان و بین‌‏المللی امام خمینی (ره) قزوین

چ. مهلت ارسال مقالات: ۱۵ دی ۱۴۰۳

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها