شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
کتاب «خاطرات جان استوتسمن»؛ دیپلمات آمریکایی دوره ملی شدن نفت

کتاب «خاطرات جان استوتسمن» دیپلمات آمریکایی دوره ملی شدن نفت در تهران به کوشش ویلیام بِر با ترجمه فریدون فریار از سوی انتشارات مروارید منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «خاطرات جان استوتسمن» دیپلمات آمریکایی دوره ملی شدن نفت در تهران به کوشش ویلیام بِر با ترجمه فریدون فریار از سوی انتشارات مروارید منتشر شد.

دوره ملی شدن صنعت نفت (۲۹ اسفند ۱۳۲۹ تا ۲۸ مرداد ۱۳۳۲) دوره مبارزات شماری درخور توجه از مردم ایران به رهبری دکتر محمد مصدق برای ملی کردن صنایعی است که از اواخر دوره قاجار به دست انگلیسی‌ها برای استخراج نفت از میدان‌های نفتی و پالایش آنها در جنوب کشورمان ایجاد شد.

در کتاب حاضر، خاطرات بسیار خواندنی جان استوتسمن، دانش‌آموخته رشته تاریخ دانشگاه پرینستون و دیپلمات آمریکایی در دوره ملی شدن نفت در تهران، در دسترس خوانندگان ایرانی و فارسی‌دان قرار گرفته است. علاوه‌براین، در بخش دوم کتاب، سفارت و سفیران ایالات متحده در ایران در این دوره شناسانده شده‌اند.

کتاب «خاطرات جان استوتسمن» دیپلمات آمریکایی دوره ملی شدن نفت در تهران به کوشش ویلیام بِر با ترجمه فریدون فریار با ۱۱۴ صفحه و بهای ۱۳۰ هزارتومان از سوی انتشارات مروارید منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها