جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
۲ کتاب توسط انتشارات قاف مشهدالرضا (ع) رهسپار بازار کتاب شد

خراسان‌رضوی - هم‌زمان با پنجمن مهر روز جهانی گردشگری، دو کتاب مرتبط با حوزه گردشگری توسط انتشارات قاف مشهدالرضا (ع) رهسپار بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، هم‌زمان با پنجم مهر روز جهانی گردشگری، دو کتاب با عناوین «سفر به زُشک» و «لسان‌الوقت خراسان» که مرتبط با حوزه گردشگری هستند با تالیف و تحقیق مهدی قربانی، نویسنده و پژوهشگر نسخ خطی توسط انتشارات قاف مشهدالرضا (ع) رهسپار بازار کتاب شد.

کتاب سفر به زُشک، اولین کتاب مستقل در باره روستای ییلاقی زُشک زیباست که نگارنده ابتدا به معرفی مسیر دسترسی به این روستای نشاط انگیز می‌پردازد و در طول مسیر نیز به مکان‌های قابل بازدید و دیدنی آن اشاره می‌کند.

۲ کتاب توسط انتشارات قاف مشهدالرضا (ع) رهسپار بازار کتاب شد

در فصل پایانی نیز نویسنده به درختان وقفی چنار و سنگ نبشته قرن دهم متعلق به یکی از صوفیه مقیم در آن روستا پرداخته، همچنین غزلی از شادروان یاور مهربان (تولد: ۱۳۴۰- درگذشت: ۱۳۹۹ ش) شاعر اهل زشک را فصل‌الخطاب کتاب قرار داده است.

کتاب «سفر به زُشک» با تالیف و تحقیق مهدی قربانی در قطع رقعی در ۷۴ صفحه توسط انتشارات قاف مشهدالرضا (ع) به زیور طبع آراسته شده است.

چاپ سوم کتاب «لسان‌الوقت خراسان» نیز با تالیف و تحقیق مهدی قربانی که به تحولاتی که در منطقه و محیط روستای فارمد از نظر فرهنگی و گردشگری اتفاق افتاده می‌پردازد، همزمان با روز گردشگری، رهسپار بازار کتاب شد، نویسنده در این اثر علاوه بر پرداختن به روستای فارمد، به قبرستان محل دفن ابوعلی فارمدی و اتفاقاتی که موجب احداث این بنای یادبود شده، اشاره کرده است.

۲ کتاب توسط انتشارات قاف مشهدالرضا (ع) رهسپار بازار کتاب شد

این کتاب اولین بار در سال ۱۳۹۴ در قطع پالتویی و در ۶۰ صفحه به‌چاپ رسید و تاکنون در دو نوبت منتشر شده است. با توجه به استقبال علاقه‌مندان به مطالعه زندگینامه عرفای ماضی چاپ سوم آن با ویرایش و اضافاتی چند، در قطعه رقعی در ۱۴۶ صفحه به انضمام مقاله یکی از اساتید دانشگاه کاشان همزمان با روز جهانی گردشگری تجدید چاپ شد.

به گزارش ایبنا؛ سازمان جهانی گردشگریِ سازمان ملل متحد، از سال ۱۹۸۰، روز ۲۷ سپتامبر (مصادف با ۵ مهر) را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد. هدف از گرامی‌داشت این روز، بالا بردن سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و تاثیر آن بر فرهنگ، سیاست و اقتصاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها