شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷
«ردّی بر برف»؛ روایت ادبیات حوزه هنری سال ۱۳۷۱  اراک

مرکزی –کتاب «ردّی بر برف» تالیف محسن تاج آباد با موضوع چهار نشست ادبی حوزه هنری استان مرکزی--اراک سال ۱۳۷۱ به همراه تصاویر و نشست‌های ادبی آن دوران منتشر و به بازار کتاب راه یافت.

مؤلف کتاب «ردّی بر برف» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) دراراک گفت: در سال ۱۳۷۱ توسط حوزه هنری چهار نشست مهم ادبی با حضور اهالی ادب و هنر و علاقمندان به حوزه ادبیات در اراک برگزار شد.

محسن تاج آباد افزود: سه نشست از چهار نشست ادبی در سالن شهرداری اراک، دبیرستان امام علی علیه السلام و دیگری در دانشگاه آزاد اسلامی اراک پذیرای اهالی شعر و قصه بود.

وی اضافه کرد: به جز این سه نشست، کنگره شعر با حضور شاعران و نویسندگان ۸ استان کشور با عنوان «شعرخوانی آزاد» شاعران حوزه‌های هنری سراسر کشور برگزار شد.

«ردّی بر برف»؛ روایت ادبیات حوزه هنری سال ۱۳۷۱  اراک

مولف کتاب خاطرنشان کرد: از سه نشست عمومی عکس‌هایی تهیه شد که بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال در این کتاب چاپ شده است.

تاج بیان داشت: دست اندرکاران حوزه هنری استان مرکزی در آن مقطع؛ همچنین بانی سفر تعدادی از نوجوانان شاعر و قصه نویس به تهران برای شرکت در نشست یادبود زنده یاد جلال آل احمد بودند که گزارش تصویری آن نیز در کتاب ردی برف آمده است.

به گزارش ایبنا؛ پشت جلد کتاب «ردّی بر برف» آمده است:

«… میان از استخوان سوزد

... مدیر فرهنگی و هنری از اهالی اندیشه توقع چاپلوسی و کار سفارشی و دلبخواه خود را ندارد. به شعور آنها و اثر فرهنگی که باید اصیل و اثرگذار باشد توجه می‌کند و احترام می‌گذارد.

مدیر فرهنگی به اتاق کارش چسبیدن را زهره هلال می‌داند و هلال هر آنکه اهل فرهنگ را پشت اتاقش منتظر بگذارد.

همچنین وقت می‌گذارد و ساعاتی مفید را در سطح شهر در میان مردم می‌گذاراند. همیشه دنبال ایده ای تازه است تا با عملی کردن آن‌ها، چند قدم جلوتر از اهالی فرهنگ و هنر و ادب باشد..»

«ردّی بر برف»؛ روایت ادبیات حوزه هنری سال ۱۳۷۱  اراک

کتاب «ردّی بر برف» تالیف محسن تاج آباد در چهار فصل با عنوان نشست اول «شعرخوانی آزاد شاعران»؛ نشست دوم «در جستجوی جوانه ها»؛ نشست سوم «قصه خوانی؛ قصه نویسان اراک، حضورشاعران و قصه نویسان نوجوان اراک در سالگرد جلال آل احمد».

نشست چهارم «کنگره شعر حوزه‌های هنری سراسر کشور»

پیوست‌ها هم شامل پیوست اول «..میان از استخوان سوزد»؛ پیوست دوم «به آن مجیدی که سزاوار تمجید است» و پیوست سوم نیز «چرا ردّی بر برف» را در بر دارد.

«ردّی بر برف»؛ روایت ادبیات حوزه هنری سال ۱۳۷۱  اراک

کتاب «ردّی بر برف؟» در ۹۴ صفحه به صفحه آرایی و طراحی مهدیه سادات میراحمدی توسط انتشارات «دده» اراک به شمارگان ۵۰۰ جلد به قیمت ۳۰۰ هزار تومان چاپ و انتشار و به بازار کتاب عرضه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها