پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
۵۰ کتابخانه در مدارس کم برخوردار کرمان تجهیز شد

کرمان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان کفت: ۵۰ کتابخانه در مدارس کم برخوردار در سال ۱۴۰۳ تجهیز شدند همچنین بیش از هزار جلد کتاب هم از سوی کانون پرورش فکری اهدا شد اما ما یک کتابخانه کودک و نوجوان هستیم و هدفمان امانت دادن کتاب خوب است.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، اکبر خدادادی نشست خبری هفته ملی کودک در جمع اصحاب رسانه ها ضمن تبریک هفته ملی کودک به تمام کودکان اظهار کرد: یاد می کنیم از تمام شهدای کودک مخصوصاً شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدا و همچنین کودکانی که در غزه جانشان را از دست دادند.

وی افزود: کودکی مترادف با معصومیت و پاکی است، همه نیز کودک درون دارند، امیدواریم همه جهشی رخ دهد تا توجه به کودک و نوجوان به همین هفته ختم نشود و در طول سال نیز به آنها توجه شود.

وی با اشاره به اهداف هفته کودک، تصریح کرد: برجسته سازی و جلب توجه جامعه نسبت به کودکان، هم گرایی، هم افزایی و فعالیت تمام دستگاه ها در حمایت از کودکان در کل کشور از اهداف ما است.

به گفته وی، متولی آموزش غیر رسمی کودکان در کشور، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره برنامه های هفته ملی کودک بیان کرد: ۱۴ تا ۲۰ مهر هفته ملی کودک با شعار «برای کودکان برای آینده» است.

وی افزود: در جلسه با استاندار مقرر شد ۴۴ دستگاه برنامه هایشان در این هفته به ما ارائه کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: رویداد دو روزه ویژه کودکان و نوجوانان با همکاری کارخانه نوآوری در هفته کودک و نوجوان برگزار می شود.

خدادادی گفت: نشست انیمیشن با حضور کارگردان فیلم بچه زرنگ، که پر فروش ترین انیمیشن تاریخ ایران است نیز در این هفته برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: افتتاح انجمن تاتر کودک و نوجوان را داریم همچنین تماشاخانه های تاتر در مناطق کم برخوردار استان تاتر و نمایش اجرا خواهند کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: اختتامیه جشنواره کتاب بال با همکاری جمعیت دختران، اداره کل کتابخانه ها و اداره کل ارشاد برگزار می شود.

وی تصریح کرد: تماشاخانه سیار، سال گذشته ۱۰ هزار نفر در کرمان پوشش داده و برایشان نمایش اجرا کرده است.

این مسئول با بیان اینکه ۵۰ کتابخانه در مدارس کم برخوردار در سال ۱۴۰۳، تجهیز شدند، تاکید کرد: هزار جلد کتاب هم اهدا شد اما ما یک کتابخانه ی کودک و نوجوان هستیم و هدفمان امانت دادن کتاب است.

وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: اگر انیمیشن و تاتر هم هست درباره یک کتاب و حول کتاب میگردد.

خدادادی تاکید کرد: سال گذشته یادواره شهدای کودک و نوجوان برگزار کردیم، ما همچنین با بیان هنرمندانه در راستای اهداف خود قدم بر میداریم زیرا ما یک دستگاه تربیتی هستیم.

وی اظهار کرد: طرح کتاب بال با هدف ترویج کتابخوانی شکل گرفت و با همکاری جمعیت دختران ایران زمین در سطح استان ها در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه شهرستان های زرند، رفسنجان، شهربابک و کرمان محوریت این طرح بودند، گفت: نوجوانان در فصل تابستان با ارائه طرح های خلاقانه و با استفاده از حل مسئله ایده ها و طرح هایی در این زمینه دادند که ۲۱ طرح از کانون استان کرمان به مرحله داوری رسید و در هفته کتاب و کتابخوانی اعلام و تجلیل می شوند.

۵۰ کتابخانه در مدارس کم برخوردار کرمان تجهیز شد

۱۵۰ کودک کرمانی در طرح های ملی و بین المللی افتخار آفرین شدند

مریم نجارپور، مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: افزایش تعداد مخاطبان در دستور کار کانون قرار دارد و رسانه ها می توانند در اطلاع رسانی برنامه های عمومی به ما کمک کنند.

وی افزود: ۱۵۰ کودک کرمانی در سه سال اخیر افتخارات ملی و بین المللی دارد، برنامه های زیادی درباره تجلیل این کودکان تدارک دیدیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها