شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۴
داستان سریال «هزار و یک شب» برای کشورهای منطقه آشناست

محسن کیایی گفت: سریال «هزار و یک شب» اولین پروژه‌ای است که به صورت مشترک بین یک شرکت ایرانی و ترک تولید می‌شود. دلیل انتخاب داستان هزار و یک شب این است که این قصه‌ها در سراسر خاورمیانه شناخته شده‌اند. این پروژه فرصت مناسبی فراهم کرد تا قصه‌ای را روایت کنیم که برای بینندگان در کشورهای مختلف منطقه جذابیت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا سریال جدید «هزار و یک شب» قرار است در نوروز سال ۱۴۰۴ از شبکه نمایش خانگی پخش شود. این سریال که به صورت یک پروژه مشترک بین ایران و ترکیه ساخته شده، بر پایه داستان‌های معروف هزار و یک شب شکل گرفته است. در همین زمینه محسن کیایی بازیگر و کارگردان مهمان برنامه ۳۵ میلیمتری فریدون جیرانی در مورد این پروژه جزئیات بیشتری شرح داده است.

محسن کیایی در برنامه ۳۵ میلیمتری مطرح کرد: سریال «هزار و یک شب» اولین پروژه‌ای است که به صورت مشترک بین یک شرکت ایرانی و ترک تولید می‌شود. دلیل انتخاب داستان هزار و یک شب این است که این قصه‌ها در سراسر خاورمیانه شناخته شده‌اند. این مجموعه از هندوستان شروع شده و در ایران، کشورهای عربی و ترکیه نیز به خوبی شناخته شده است. داستان‌های هزار و یک شب برای مردم این منطقه آشنا هستند و این پروژه فرصت مناسبی فراهم کرد تا قصه‌ای را روایت کنیم که برای بینندگان در کشورهای مختلف این منطقه جذابیت داشته باشد.

وی افزود: نویسندگی این سریال توسط نغمه ثمینی و مصطفی کیایی، انجام شده است. این کار یک پروژه مشترک بین این دو نویسنده است. از جمله بازیگران مطرح ایرانی که در این سریال حضور دارند می‌توان به پرویز پرستویی، بهرام رادان، پدرام شریفی و هدیه تهرانی اشاره کرد. من نیز در این سریال نقشی ایفا کرده‌ام. همچنین، بازیگران دیگری مانند سحر دولت‌شاهی و سوگل خلیق نیز در این مجموعه حضور دارند.

کیایی گفت: به طور کلی «هزار و یک شب» فرصتی بود تا بتوانیم قصه‌ای آشنا را با همکاری بین‌المللی روایت کنیم و این همکاری با توجه به گستردگی شناخت این داستان‌ها در منطقه، می‌توانست بهترین انتخاب باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها