چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
انتشار ۲ کتاب در زمینه هوش مصنوعی و معماری

کتاب‌های «ابزارها و تکنیک‌های کاربردی هوش مصنوعی در زمینه معماری» و «چشم‌انداز و مطالعات موردی هوش مصنوعی در گستره معماری» هر دو نوشته مهیار عرب بوربور، به بررسی جامع و عملیاتی کاربرد هوش مصنوعی در معماری می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا دو کتاب «ابزارها و تکنیک‌های کاربردی هوش مصنوعی در زمینه معماری» و «چشم‌انداز و مطالعات موردی هوش مصنوعی در گستره معماری» هر دو نوشته مهیار عرب بوربور، به بررسی جامع و عملیاتی کاربرد هوش مصنوعی در معماری می‌پردازند. این آثار در نوبت اول ۱۴۰۳ به همت انتشارات آذرفر منتشر شده‌اند.

این ۲ اثر دیدگاه‌های نوآورانه‌ای را درباره استفاده از هوش مصنوعی در فرایندهای طراحی، ساخت و مدیریت معماری ارائه می‌کنند.

کتاب «ابزارها و تکنیک‌های کاربردی هوش مصنوعی در زمینه معماری» با ۳۷۰ صفحه، تمرکز خود را بر معرفی تکنیک‌ها و ابزارهای کاربردی در این زمینه گذاشته است. نویسنده به شکل گام‌به‌گام به بررسی ابزارهایی می‌پردازد که معماران و مهندسان می‌توانند برای بهبود عملکرد پروژه‌های خود از آن‌ها بهره‌مند شوند. در این کتاب، جزئیات کاربردهای هوش مصنوعی در مهندسی نیز مورد توجه قرار گرفته و همچنین به نوآوری‌های معماری پرداخته می‌شود. این اثر به صورت مصور و با جداول کاربردی همراه است و در انتهای کتاب نیز فهرستی جامع از منابع علمی برای پژوهش بیشتر ارائه شده است.

در مقابل، کتاب «چشم‌انداز و مطالعات موردی هوش مصنوعی در گستره معماری» که ۳۸۴ صفحه دارد، بیشتر به بررسی عمیق‌تر و تحلیل‌های مطالعات موردی اختصاص دارد. این کتاب با ارائه پروژه‌های عملی و مطالعاتی، به چگونگی اعمال هوش مصنوعی در پروژه‌های مختلف معماری می‌پردازد و چالش‌ها و فرصت‌های این فناوری را در معماری به بحث می‌گذارد. تصاویر و جداول رنگی این کتاب به درک بهتر مطالب کمک کرده و نویسنده سعی کرده است تا چشم‌اندازهایی از آینده معماری با بهره‌گیری از هوش مصنوعی را ترسیم کند.

هر ۲ کتاب به‌طور مشترک به بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در معماری و مهندسی پرداخته و برای دانشجویان، محققان و متخصصانی که به دنبال درک بهتر از این حوزه نوآورانه هستند، منابع بسیار مفیدی ارائه می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها