سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
چهارشنبه‌ای پر از قصه برای کودکان ایرانی

همه قصه‌گویان ایران چهارشنبه (۱۸ مهرماه) هر کجا که هستند، کودکان میهن را پای نقل شیرین قصه‌گویی می‌نشانند؛ روزی که از سوی کانون پرورش فکری و هم‌زمان با هفته ملی کودک «روز کودک، روز قصه» نام‌گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا برنامه‌های این روز که با شعار «همه باهم برای بچه‌ها قصه بگوییم» برگزار می‌شود، فقط به مربیان کانون و قصه‌گویان حرفه‌ای اختصاص ندارد و کانون از همه کسانی که برای بچه‌ها قصه می‌گویند از جمله مادران و پدران، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و معلمان و دیگر قصه‌گویان دعوت کرده است در این روز در فضاهایی که محل حضور و اجتماع کودکان است به اجرای قصه بپردازند.

این برنامه در پاس‌داشت هفته ملی کودک و با هدف توسعه و ترویج قصه‌گویی، ایجاد فضای متنوع و شاد فرهنگی در مراکز فرهنگی اجتماعی استان با رویکرد توجه به جامعه کودک و نوجوان، آشنایی مراکز درمانی، اجتماعی، مذهبی و… با تأثیر قصه و قصه‌گویی در فرایند رشد فکری و شخصیتی کودکان و نوجوانان، اجتماع حداکثری قصه‌گویان در پاس‌داشت مقام کودک و نوجوان در یک روز و بهره‌گیری از ظرفیت قصه‌گویی در آموزش حقوق کودکان و مهارت‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

قصه‌گویان (پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، بزرگسال ۱۷ سال به بالا و کودکان و نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال) برای شرکت در این رویداد می‌توانند یکی از شیوه‌های قصه‌گویی سنتی، کلاسیک، مدرن و نوآورانه، آیینی سنتی، منظوم، مینی‌مال، زبان اشاره و محیطی را انتخاب کنند.

همچنین بوستان‌های شهری، کتابخانه‌ها، کتابفروشی‌ها، مراکز خرید، مراکز گردشگری، مدارس، مراکز کودکان با نیازهای خاص، بیمارستان‌ها، مساجد، مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست، مراکز شبه خانواده، مهدهای کودک و… پایگاه‌های اجرای قصه‌گویی در این روز است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان «روز کودک، روز قصه» را چهارشنبه (۱۸ مهر ۱۴۰۳) با مشارکت مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و یونیسف برگزار می‌کند و کودکان روستایی هم در این برنامه‌ها سهمی خواهند داشت و کتابخانه‌های سیار روستایی کانون و دیگر نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز این بچه‌ها را در لذت شنیدن قصه و قصه‌گویی سهیم خواهند کرد.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۳ با شعار «برای کودکان، برای آینده» در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط