یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
کتاب «صدای آهسته» در نوبت دوم منتشر شد

کتاب «صدای آهسته» نوشته محمد رضایی‌راد در نوبت دوم ۱۴۰۳ با ۱۰۹ صفحه به قیمت ۱۴۲ هزار تومان به همت انتشارات بیدگل منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «صدای آهسته» نوشته محمد رضایی‌راد، در دل خود نمایشی فلسفی و دراماتیک دربارهٔ رابطهٔ پیچیده‌ای میان دو شخصیت مرد و زن را به تصویر می‌کشد. در این متن، بخشی از دیالوگ‌های یکی از شخصیت‌ها آمده است که به توصیف حضور دائمی و ناگزیر خود در زندگی شخصیت دیگر می‌پردازد. این دیالوگ نمادی از یک هم‌زیستی ناخواسته و اجتناب‌ناپذیر است که از ابتدای زندگی شخص دیگر، او را همراهی کرده و حتی در جزئیات و حالات شخصی و جسمی او دخالت داشته است.

این ارتباط، نه تنها به شکل بیرونی و فیزیکی، بلکه درون‌گرایانه و در اعماق روح و روان فرد دیگر نیز ادامه دارد. «ترشحات درون» به نوعی به امیال، احساسات، و تضادهای درونی اشاره دارد که در هم آمیخته شده و در قالب یک موجود دوگانه و متضاد در حال مبارزه‌اند. این مبارزه‌ای درونی و معنوی است که به مرور زمان به یک تقابل بزرگ‌تر میان روح و جسم تبدیل می‌شود. در نهایت، یکی از آن‌ها باید دیگری را ویران کند تا به نوعی رهایی و تغییر برسد.

بخشی از این متن به «خطای کبریایی» اشاره دارد که می‌تواند به نوعی گسست یا نافرمانی در برابر سرنوشت و تقدیر اشاره کند. این مفهوم نشان‌دهندهٔ نوعی شکستن نظم طبیعی و حرکت به سوی یک تجربهٔ جدید و ناشناخته است که می‌تواند در پی تلاش برای رهایی از این هم‌آمیزی جبری رخ دهد.

در مجموع، این بخش از کتاب «صدای آهسته» به بررسی پیچیدگی‌های درونی انسان و رابطه میان هویت‌ها و جنسیت‌ها پرداخته و با زبانی استعاری و فلسفی، به تصویر کشیدن تضادها و تقابل‌های درونی پرداخته است. این دیالوگ به عمق تضادها و چالش‌های فردی می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه شخصیت‌ها از آغاز تا پایان زندگی به دنبال تعریف و درک خود هستند.

کتاب «صدای آهسته» نوشته محمد رضایی‌راد در نوبت دوم ۱۴۰۳ با ۱۰۹ صفحه به قیمت ۱۴۲ تومان به همت انتشارات بیدگل منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها