جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
حافظ پناهگاه ایرانیان است

فارس-- منصور رستگار فسایی، یکی از پیشکسوتان زبان و ادب فارسی، در نشست علمی یادروز حافظ، این شاعر بلندآوازه را پناهگاه ایرانیان و پاسدار روح ماندگار ایرانی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، استاد پیشکسوت زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز، ظهر جمعه در جریان نشست‌های علمی یادروز حافظ که توسط مرکز حافظ شناسی در سالن فرهنگ مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور (شیراز) برگزار شد، در خصوص حافظ در گستره فارس و شیراز سخنرانی کرد.

وی با بیان اینکه حافظ روح ماندگار فرهنگ ایرانی است، گفت: حافظ بعد از حمله دهشتناک مغول تنها شاعری است که گرد و غبار نومیدی و سستی را از فرهنگ ایرانی زدود.

به گفته این حافظ شناس، او یک شاعر مطلق نیست و روح یگانه محبت اندیشه‌ورزی و پاکدامنی و هر آنچه خوبی در فرهنگ ایرانی است، در وجود حافظ متجلی است.

وی اضافه کرد: شیراز از عصر حافظ معنای خاص خود در واژگان عشق و محبت و دوستی را پیدا کرد و امروز برای ما حافظ تکیه‌گاه است.

رستگار فسایی با اشاره به اینکه حافظ رازدار فرهنگ ایرانی است، افزود: لسان الغیب با هر شاعر دیگری که مقایسه شود، چیزی بیشتر دارد زیرا آنچه را دارد که باید هنرمند و دانای راز داراست و آنچه خوبان همه دارند حافظ دارد.

رستگار فسایی خاطرنشان کرد: حافظ امروز به عنوان شاعری که از عصر خود فراتر رفته، شناخته می شود و بدین خاطر او پناهگاه ایرانی‌هاست.

به گزارش ایبنا؛ به مناسبت یادروز حافظ نشست‌های علمی توسط مرکز حافظ شناسی با حضور و سخنرانی ۷ چهره ادبی و اساتید زبان و ادبیات فارسی دانشگاه های ارومیه، مشهد، گیبلان، اهواز، یزد و شیراز برگزار شد که مورد استقبال دانشجویان و علاقه‌مندان زبان و ادبیات فارسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها